سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
ساوه

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران مرکزی گفت: کلید موفقیت یک طلبه در برنامه‌ریزی در امور خانه و درس است و اهتمام به پیش مطالعه، مباحثه، تقریر نویسی از سخنرانی‌های اخلاقی نیز از نکاتی است که آثار آن در آینده طلاب مشهود و قابل درک خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، خانم مدنی استاد مدارس علمیه شهرستان ساوه، امروز در اردوی طلیعه حضور مدرسه علمیه فاطمة الزهرا(س) ساوه، ضمن عرض خیر مقدم به طلاب جدید الورود، طلاب را به رعایت چند نکته که در زندگی یک طلبه حائز اهمیت است توجه داد و با تعریف و تبیین هر یک از صفات زهد، پارسایی، ساده زیستی، عزت نفس، معنویت و اخلاص و احترام به پدر ومادر، آنان را از ملزومات و تعلقات در مسیر طلبگی معرفی کرد و اظهار داشت: کلید موفقیت یک طلبه در برنامه‌ریزی در امور خانه و درس است و اهتمام به پیش مطالعه، مباحثه، تقریر نویسی از سخنرانی‌های اخلاقی نیز از نکاتی است که آثار آن در آینده طلاب مشهود و قابل درک خواهد بود.

استاد حوزه علمیه خواهران مرکزی، به مظلومیت مردم فلسطین و غزه اشاره کرد و گفت: امروز در غزه جنایات به دست کسانی اتفاق می‌افتد که به تعبیر قرآن «بل هم اضل» هستند، یعنی به جایی رسیده‌اند که از حیوان نیز پَست‌تر هستند، این صحنه‌های دلخراشی که از این حملات دیده می‌شود، دل هر آزاده‌ای را به درد می‌آورد و امیدواریم با حمایت تمام مسلمین و آزادی خواهان جهان و با عنایت امام زمان(عج) نصر و پیروزی نهایی عاید مردم فلسطین شود.

رضوانی مدیر مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) ساوه، نکاتی را در باب زی طلبگی و آیین نامه انضباطی حوزه‌های علمیه از قبیل نوع پوشش و رفتار بیان کرد و به تبیین فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی پرداخت.

سپس خانم شوکتی از اساتید اخلاق مدارس علمیه خواهران ساوه، در حرم امامزاده سید هارون در بیان تجلیل از مقام شامخ امامزادگان، آنان را اوتاد جهان نامید و گفت: اگر جهان به منزله یک خیمه باشد، امام زمان(عج) ستون آن و امامزادگان اوتاد آن هستند.

وی این اماکن را محل نزول برکت و ملائکه خداوند و محل پذیرش توبه معرفی کرد و طلاب را به توجه و توسل به این اماکن مقدس توصیه نمود.

شوکتی با تأکید بر اهمیت توسل به امام زمان(عج) و چگونگی ایجاد پیوند با وجود مقدس ایشان، اظهار کرد: باید بدانیم که وجود امام زمان(عج) ناظر و هوادار ماست، زیراکه ارزاق الهی به صدقه وجود مبارک ایشان به‌دست ما می‌رسد.

گفتنی است، زیارت امامزادگان و قرائت دسته جمعی ادعیه در جوار ایشان، تجدید میثاق با شهدا، برپایی نماز جماعت، بیان خاطرات توسط طلاب موفق، برگزاری حلقه‌های معرفتی و مسابقه، اهدای چادر و هدایای فرهنگی به طلاب و فرزندانشان، پذیرایی و اطعام از دیگر برنامه‌های این اردوی فرهنگی بود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha