سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
ر

حوزه / همزمان با بزرگداشت علامه طباطبایی مراسم اختتامیه دومین دوره مجازی حفظ یکساله قرآن در سالن غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاداسلامی کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان، شامگاه چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ به همت موسسه فرهنگی، قرآن و عترت امیرالمومنین(ع) همزمان با بزرگداشت علامه محمد حسین طباطبایی مراسم اختتامیه دومین دوره مجازی حفظ یکساله قرآن با حضور نماینده ولی فقیه در کاشان، فعالان قرآنی و جمعی از مسئولان در سالن غیاث الدین جمشید کاشانی دانشگاه آزاداسلامی کاشان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سیدسعید حسینی در این مراسم، ضمن قدردانی از مؤسسه فرهنگی، قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) کاشان در عرصه تربیت حافظان قرآنی خطاب به رتبه‌های برتر قرآنی، اظهار داشت: باید خدای متعال را شاکر باشید که ذهن شما را ظرف حفظ قرآن قرار داد.

نماینده ولی فقیه در کاشان، با بیان اینکه به برکت انقلاب اسلامی در حال حاضر ۵۰ حافظ کل قرآن در کاشان داریم، یادآور شد: رهبر معظم انقلاب برای شکستن موج تهاجم شیطان فرمودند باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، با بیان اینکه امیدواریم موج معارف قرآن در خانواده‌ها ایجاد شود، خاطرنشان کرد: کاشان برای تحقق امر ولی فقیه باید سهمیه حافظان قرآنی خود را بیش از پیش افزایش دهد.

نماینده ولی فقیه در کاشان با بیان اینکه معارف قرآن و نهج البلاغه در عمل باید تحقق پیدا کند، خطاب به فعالان موسسه فرهنگی، قرآن و عترت امیرالمومنین(ع) کاشان، گفت: برای غزه کلیپی با محتوای نهج البلاغه برای پخش در دنیای اسلام ساخته شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، اجتماع یک میلیونی مردم لندن در دفاع از مردم غزه را بی‌نظیر دانست و اظهار کرد: از مردم کشورهای مسلمان انتظار داریم با برپایی اجتماعات، دولت‌های بی‌غیرتشان را وادار به قطع روابط اقتصادی با اسرائیل کنند.

امام جمعه کاشان، افزود: باعث تاسف است که سوخت هواپیماهای اسرائیلی توسط کشورهای مسلمان نما تأمین می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی، بسترسازی برای ظهور را وظیفه همگانی دانست و خاطرنشان کرد: بسترسازی ظهور ترویج نهج البلاغه است.

حجت الاسلام مجتبی حسن زاده مدیر مؤسسه فرهنگی، قرآن و عترت امیرالمؤمنین(ع) کاشان در این مراسم با ارائه گزارشی از فعالیت ها، اظهار کرد: این مؤسسه طی یک سال گذشته با حضور شرکت کنندگان داخلی و خارجی طرح حفظ قرآن کریم را اجرا کرده است.

وی با بیان اینکه این مؤسسه حتی در دوران کرونا برنامه های فرهنگی و قرآنی را تعطیل نکرد، اظهار کرد: طرح حفظ یکساله قرآن طی دوسال گذشته به صورت مجازی اجرا شده است که درسال جاری از بین شرکت کنندگان سراسر کشور شش نفر به مرحله نهایی طرح راه پیدا کرده اند.

مدیر مؤسسه فرهنگی، قرآن و عترت امیرالمومنین(ع) کاشان تجلیل از شش حافظ کل قرآن کریم از استانهای کشور را از برنامه های اختتامیه دومین دوره مجازی حفظ یکساله قرآن در کاشان اعلام کرد و افزود: این موسسه تاکنون بیش از ۲۰۰ حافظ کل قرآن، ۵۰ حافظ کل نهج البلاغه و ۲هزار حافظ جزء قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه تربیت کرده است.

 انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha