دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله فیاضی

آیت الله فیاضی انقلاب اسلامی را عصر طلایی اسلام در عرصه حاکمیت الهی دانست و تصریح کرد: همواره باید قدردان موهبت انقلاب و حرکت در مسیر خدمت به دین الهی باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، آیت الله غلامرضا فیاضی امروز در کنگره بین المللی علامه طباطبایی(ره) که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اجلال، تعظیم و تکریم علامه را بسیار مهم ارزیابی کرد و ضمن تقدیر از تلاش و مجاهدت تمام مسئولان استانی استان آذربایجان شرقی در هر چه باشکوه تر برگزار شدن این کنگره عظیم، به فرازهایی از آیات الهی اشاره نمود و ابراز داشت: خداوند متعال قابلیت ها و توانایی ها و استعدادهایی که برای انسانی قرار داده را در هیچ موجودی قرار نداده است.

وی با بیان این که انسان موجودی مختار و مبتنی بر هوای نفسانی خلق شده است، یادآور شد: انسان ها با هوای نفسانی زندگی می کنند، بعد از این که بزرگ می شوند در همان راه حرکت می کنند و عقل و سرمایه بزرگی که خداوند متعال در وجودشان قرار داده استفاده نمی کنند.

رئیس کنگره بین المللی علامه طباطبایی با اشاره به این که خداوند متعال فطرت و ساختاری به بشر اعطا نموده که آن را گل سرسبد خلفت الهی قرار می دهد، ابراز داشت: انسان در دفع یا شکوفاسازی این فطرت آزاد است؛ انسان ها ولو در ظاهر همه مثل هم و افراد یک حقیقت هستند، ولی باطنی متفاوت دارند.

وی ضمن تبیین تفاوت های انسان و فرشته با بیان این که انسان از قابلیت صعود و سقوط در مراتب خلقت برخوردار است، اظهار داشت: عده ای از انسان ها نه تنها فرشته بلکه بالاتر از فرشته و عده ای نیز شیطان و حتی بدتر از شیاطین هستند.

رئیس مجمع عالی حکمت اسلامی به آیه «إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ أُولَٰئِکَ هُمْ خَیْرُ الْبَرِیَّةِ» اشاره کرد و با تأکید بر این که برخی از انسان ها از خبیث ترین موجودات هستی میشوند و صهیونیسم تجلی همین موجودات خبیث عالم خلقت است، افزود: قرآن در تبیین این موجودات خبیث از «شر البریه» و «شر الدواب» استفاده می کند.

آیت الله فیاضی به ویژگی های عالم صالح و اهل عمل اشاره و علامه طباطبایی را از برجسته ترین علمای تراز جهان اسلام در وادی علم و عمل دانست و ابراز داشت: علامه می خواست بنده خدا باشد، همین که وارد نجف می شود چیزی نمی گذارد که مرحوم قاضی به سراغ ایشان مراجعه می کند. چرا که خداوند متعال در قران تاکید کرده ما وظیفه هدایت بندگان خالص را بر عهده داریم.

وی در ادامه ضمن اشاره به خاطره ای علامه طباطبایی و علامه حسن زاده آملی به آیه «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا ۚ وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ» اشاره و تصریح کرد: کسانی که منتهای سعی خود را در راه بندگی خدا می کنند، قطعا مشمول هدایت الهی قرار خواهند گرفت.

رئیس مجمع عالی حکمت اسلامی با تأکید بر این که علامه عالمی متقی و با خدا و در علوم مختلف صاحب نظر و مجتهد و دارای نوآوری بود، اظهار داشت: خداوند متعال به برکت تقوا و اخلاص علامه طباطبایی، توفیق چاپ و نشر و انعکاس آثار و افکار ایشان را در همان زمان حیاتشان مرحمت فرمود.

وی انقلاب اسلامی را عصر طلایی اسلام در عرصه حاکمیت الهی دانست و افزود: همواره باید قدردان موهبت انقلاب و حرکت در مسیر خدمت به دین الهی باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha