جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۹ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 17, 2024
image.png

حوزه/ معاون پژوهش المصطفی به اساسی ترین متغیرهای ارتقای کیفیت پژوهشی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین متغیرها برنامه های تربیتی پژوهشگر است که این برنامه ها به دو شکل قابل اجراست.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین عابدی نژاد، معاون پژوهش جامعةالمصطفی در نشست هم اندیشی معاونان پژوهش مراکز و صفوف جامعةالمصطفی که در سالن عارف حسینی مجتمع جامع امام خمینی(قدس سره) برگزار شد، به اساسی ترین متغیرهای ارتقای کیفیت پژوهشی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: یکی از مهمترین متغیرها برنامه های تربیتی، پژوهشگر است که این برنامه ها به دو شکل قابل اجراست.

وی ادامه داد: روش نخست انجام مجموعه اقدامات توسط صفوف بر اساس برنامه های محوله است اما روش دوم و موثر این است که فعالیت ها معطوف به تربیت پژوهشگر باشد.

معاون پژوهش المصطفی، توانمندی پژوهشی را دارای شاخص های معینی دانست و ابراز داشت: برنامه های ما باید ناظر به این مسئله باشد که به تولید نظریه و تربیت متفکر تراز دست یابیم.

وی مجموعه تلاش های معاونت پژوهش در این زمینه را تاکنون خوب ارزیابی کرد و اذعان داشت: با این وجود برنامه ریزی و سرمایه گذاری ما باید معطوف به ارتقای تربیت پژوهشی باشد که از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدی نژاد، نکته حائز اهمیت را مسئله جایگاه معاونت های پژوهشی در صفوف خواند و ابراز داشت: وضعیت فعلی این معاونت ها چندان مطلوب نیست. آنچه می تواند جایگاه پژوهش در المصطلفی را تقویت نماید، به ارتقای جایگاه معاونت پژوهش صفوف بستگی دارد.

معاون پژوهش المصطفی در پایان، معاونان پژوهش المصطفی را عناصر موثری نامید که هدایت پژوهشی را در میدان برعهده می گیرند و خاطرنشان کرد: باید نظرات و دیدگاه ها را دریافت و لحاظ شود تا بتوانیم برنامه راهبردی معطوف به توانمندسازی پژوهشی را با همراهی آنان محقق نماییم.

گفتنی است در ادامه این جلسه معاونان پژوهش صفوف و مراکز المصطفی به بیان نظرات و دیدگاه های خود پرداختند.

توانمندسازی پژوهش را باید محقق سازیم

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha