چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
فاطمه کبری متولیان

حوزه/ معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران گفت: نظام تعلیم و تربیت، نظام جامع پژوهش، نظام جامع فرهنگی_تبلیغی از جمله نظامات محتوایی است که در یک هندسه ارتباطی و تعاملی دقیق می تواند نویدبخش افقی متعالی در حوزه علمیه خواهران باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، فاطمه کبری متولیان، معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در چهارمین اجلاس مدیران و معاونان استانی حوزه ‏های علمیه خواهران، عنوان کرد: خداوند منان را شاکریم که در فضایی به فعالیت و تلاش در ابعاد و ساحت‌های مختلف مشغولیم که بیش از ربع قرن تلاش، کوشش و راهبری ها در فضای اداری صف و ستاد آن گذشته است و نتایج و دستاوردهای درخشانی به ثمر رسیده است.

وی با بیان این که هم اکنون و به تناسب ابلاغ اسناد بالادستی حوزه علمیه خواهران در فضایی وسیع تر، عمیق تر و راهبردی باید افق جامع آینده حوزه را ترسیم نماید، افزود: تعریف نظامات مختلف محتوایی و پشتیبانی طبق مبانی، اصول و اهداف با ابتناء بر چشم انداز و رسالت‌ها و مأموریت‌های حوزه علمیه خواهران نخستین و مهم ترین گام در این عرصه است.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: نظام تعلیم و تربیت، نظام جامع پژوهش، نظام جامع فرهنگی ـ تبلیغی از جمله نظامات محتوایی است که در یک هندسه ارتباطی و تعاملی دقیق می‌توانند نویدبخش افقی متعالی در حوزه علمیه خواهران باشند. عنوان «پژوهش تحقق‌بخش اهداف علمی نظامات محتوایی حوزه علمیه خواهران» عنوان دقیقی جهت تحقق اهداف علمی نظامات است.

متولیان با بیان این که راهبری علمی و ان شاءالله در نهایت «مرجعیت علمی» حوزه علمیه خواهران، الزامات و اقتضائات متناسب با دو مؤلفه «حوزوی بودن» و «فضای بانوان» دارد که بایستی در برش‌ها، ابعاد و اجزاء مختلف به شکل تخصصی مورد بررسی قرار گیرد، گفت: ان شاءالله همکاران معاونین پژوهشی در ۸ استان هرمزگان، کرمانشاه، لرستان، گلستان، مازندران، قم، یزد و خوزستان ماحصل بررسی‌ها و مطالعات در برش تخصصی پژوهش را خدمتتان ارائه خواهند کرد.

وی تصریح کرد: بی تردید مرجعیت علمی در فضای سه‌گانه ترویج، توسعه و تولید علم متناسب با فضاهای علمی استاندارد جهت راهبری دقیق و کنشگری مؤثر محقق نخواهد شد مگر آن‌که عناصر مطالعاتی و پژوهشی از بازه زمانی قبل از پذیرش طلاب و حضور در همه فضاهای آموزشی، تربیتی و فرهنگی حضور جدی و مؤثر داشته باشند.

معاون پژوهش حوزه‌های علمیه خواهران در پایان اظهار کرد: امیدواریم این اجلاس که با عنوان و هدف بررسی ابعاد و برش‌های تخصصی نظام تعلیم و تربیت شکل گرفته است به اهداف خرد و کلان از پیش تعیین شده برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha