پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
صمصامی

حوزه/ امام جمعه وحدتیه گفت: اولین درس طوفان الاقصی اعتماد به وعده‌های الهی است، طوفان الاقصی، اعتماد انسان‌های مومن و مجاهد به وعده‌های الهی در قرآن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام ولی صمصامی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر وحدتیه اظهار داشت: مقام معظم رهبری در جمله‌ای می‌فرمایند «فتح الفتوح امام راحل (ره) پرورش جوانان بسیجی بود»؛ در واقع به خلاف آنچه اغلب مردم حتی انقلابی و متدین تصور می‌کنند، محصول واقعی هر انقلاب و سنجه‌ای که باید موفقیت هر انقلابی را با آن مورد ارزیابی قرار داد، تحولی است که در انسان‌ها پدید آورده است.

امام جمعه وحدتیه افزود: انقلاب اسلامی از پس قرنها حاکمیت کفر و فساد و تباهی بر این سرزمین اهورایی و جمله جهان، چندان قهرمان پیشکش بشریت کرد که در بسیاری مناطق کشور، خیابانها و حتی کوچه‌ها برای متبرک شدن به نام نامی آنان کم آمدند و کم آوردند.

حجت الاسلام صمصامی ابراز کرد: شرایطی که در تاریخ بشریت جز در سرزمینهای اسلامی در صدر اسلام نمونه‌ و شبیهی برای آن نمی‌توان یافت. پس، این انقلاب، اگر در هیچ رشته و زمینه‌ای، هیچ محصولی و فرآورده‌ای نیز برای این کشور، انسان معاصر در بر نمی‌داشت، تنها با پدید آوردن و پرورش همین کهکشان از انسانهای طراز (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌هایشان و در راس آنها جوانان) جا داشت و دارد که تا ابد بر خود ببالد و بر تارک افتخارات معنوی بشری شود.

وی با ذکر درس اتکا به حمایت مردم اظهار کرد: بدون تردید بزرگ‌ترین استیصال دشمن در برابر مقاومت تاب‌آوری بی‌نظیر مردم غزه در همه سطح و صنوف است، این روزها آنچه از کوچک و بزرگ و زن و مرد ، غره دیده می‌شود چیزی جز ذکر و شکر نیست، حتی یک صحنه از ناسپاسی و اعتراض از زیان مردم غزه دیده نشده است.

حجت الاسلام صمصامی ابراز کرد: غزه عزیز، مقتدر و مظلوم نشان داد با تکیه بر خدا و ایمان مردم ناشدنی‌ها شدنی می‌شود، اهداف دست نیافتنی دست یافتنی می‌شود اگر روزی سخن از امکان نابودی رژیم صهیونیستی بود امروز سخن از امکان تعجیل در نابودی صهیونیست‌ها است.

امام جمعه شهر وحدتیه اظهار کرد: امروز همه زوال رژیم صهیونیستی را باور کردند و سخن بر سر زمام نزدیک یا نزدیک‌تر از آن است که این رژیم نابود شود.

حجت الاسلام صمصامی افزود: حقیقت این است که ۴۵ روز گذشته در دوران پسا طوفان شاهد جهان جدید انسان‌های جدید معادلات جدید و شرایط جدیدی هستیم، جهان در برابر عظمت بخشی از یک ملت از یک سو در بهت و حیرت و از سویی دیگر در فضایی از تحسین و تعظیم به سر می‌برد.

وی ادامه داد: این روزها غزه فقط یک باریکه ۳۶۵ کیلومتر مربعی نیست یک مدرسه و دانشگاه بزرگ و گسترده به پهنای جهان است، مدرسه‌ای که ساکنان آن از کوچک تا بزرگ درس انسانیت، صبر و شکر و مقاومت در برابر ظلم را ندا می‌دهند.

امام جمعه وحدتیه اظهار کرد: نکته مهم این است درس‌های غزه قبل از آنکه امنیتی و نظامی و سیاسی باشد فرهنگی و معرفتی است، طوفان الاقصی، حامل آموزه‌های عمیق فرهنگی و تمدنی است که در این حال به تبیین مختصری از ان می پردازیم. اولین درس طوفان الاقصی اعتماد به وعده‌های الهی است، طوفان الاقصی، اعتماد انسان‌های مومن و مجاهد به وعده‌های الهی در قرآن است.

حجت الاسلام صمصامی افزود: درس تدبیر برنامه‌ریزی و آینده نگری است آنچه که از مقدمات و متن و ادامه عملیات طوفان الاقصی و پس از ان در مواجه، هوشمندانه و حکیمانه، مقاومت با واکنش های عجولانه، و وحشیانه، با صیونیست ها و حامیان غربی آنها به دست می آید، حکایت از طراحی هوشمندانه و همه جانبه و هر اندیشه همراه با پرهیز از شتابزدگی، در مقابله است و این همان چیزی است که در صهیونیست وجود ندارد.


امام جمعه وحدتیه اظهار کرد: مقاومت مردم غزه صحنه‌های اعجاز آوری را که از بسیج مردم دنیا را رقم زده است و دستاوردهای جهانی را با وجود آورده است، که صهیونیست‌ها مستکبران عالم حتی فکر آن را هم نمی‌کردند. همه این تجمعات در حال گسترش و در سطح جهانی و در دفاع از مردم مظلوم غزه گویای آن است که فرهنگ بسیج فرهنگی است که قابلیت جهانی شدن را دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha