چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
لبنان

حوزه/ نماینده سید حسن نصرالله خطاب به خانم هدی حجازی گفت: جناب سید دوبار از حادثه برای شما به شدت متأثر شدند. اول زمانی که خبر شهادت سه دختر و مادرتان را شنیدند بسیار غمگین و ناراحت شدند و بار دوم زمانی که مصاحبه شما با تلویزیون المنار را دیدند گریه کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه، حزب الله لبنان در طول عمر با برکت خود سال‌ها است که با اتکا به خداوند و بهره‌گیری از آموزه‌های انقلاب اسلامی راه مقاومت را در برابر منافقان داخلی و دشمن لجوج صهیونیستی و حامیانش در داخل لبنان پیش گرفته و امروز در تمام عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و نظامی برای ایجاد امنیت و آرامش و زندگی عزتمندانه برای تمام شهروندان لبنانی تلاش می‌کند.

در این میان بر طرفداران حزب الله روز به روز افزوده می‌شوند و محیط پیرامونی حزب الله دیگر تنها منحصر به شیعیان نیست، بلکه تمام اقشار لبنان خود را مدیون حزب الله و دبیرکل آن می‌دانند.

حامیان حزب الله با فدا کردن فرزندان خود بر ادامه راه مقاومت تاکید می‌کنند و سید مقاومت نیز که خود یکی از فرزندانش را در راه مقاومت اهدا کرده به شهدای لبنان به چشم فرزندان خود می‌نگرد.

خطاب سید مقاومت به شهیده «مریم فرحات» که حدود دو سال پیش در جریان فتنه داخلی لبنان به شهادت رسید به عنوان «دخترم» هنوز در گوش مردم لبنان و در خاطره آنها باقی مانده است.

از لبخند رضایت پدر شهید لبنانی تا اشک‌های سید مقاومت برصبوری یک مادر شهید
عکسی که از شهیده «مریم فرحات» در فضای مجازی لبنان با این عبارت از سید حسن نصرالله منتشر شد که به او گفت: "دخترم"

خانواده شهدا نیز سید مقاومت را پدر معنوی خود خطاب می‌کنند.

در جریان تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان عده‌ای از غیر نظامیان و خبرنگاران و مجاهدان لبنانی به شهادت رسیدند و خانواده‌های این شهدا بلافاصله بعد از این فداکاری‌ها در قالب پیام‌هایی اردات خود را به سید مقاومت و مسیر مقاومت اعلام کردند.

حدود سه هفته پیش خبر حمله وحشیانه پهپاد تهاجمی ارتش رژیم صهیونیستی به یک خودروی غیرنظامی در مناطق مرزی لبنان مورد توجه رسانه‎‌های لبنانی قرار گرفت. این جنایت رژیم صهیونیستی بعد از هشدار سید مقاومت در خصوص هدف قرار دادن غیر نظامی در برابر غیر نظامی صورت گرفت. از این رو این جنایت هولناک به سرعت از سوی حزب الله پاسخ داده شد و مواضع صهیونیست‌ها در اراضی اشغالی مورد هدف قرار گرفت.

در این واقعه دردناک ارتش رژیم صهیونیستی خودروی حامل خانواده لبنانی را در منطقه مرزی عیناتا هدف قرار داد که موجب شهادت سه دختر و مادربزرگشان در برابر چشمان مادرشان شد.

بعد از این جنایت دردناک تلوزیون المنار با مادر سه شهید لبنانی به گفت‌گو پرداخت. هدی حجازی مادر سه دختر نوجوان شهید لبنانی با آرامشی وصف ناپذیر به بیان روز حادثه پرداخت. وی در این مصاحبه از ارادت عظیم خود به سید مقاومت گفت. (لینک)

از لبخند رضایت پدر شهید لبنانی تا اشک‌های سید مقاومت برصبوری یک مادر شهید

این مادر شهید لبنانی در این مصاحبه خطاب به سید مقاومت گفت: «جناب سید، عزیز و جان من است. یک بار خانمی از سید عبایش را خواسته بود من آن زمان خندیدم. آن موقع بچه‌هایم کوچک بودند. گفتم من اگر بتوانم غباری از قدم های سید را بردارم به پیشانی می‌مالم و به پیشانی بچه‌هایم که با عزت بزرگ بشوند. این غبار را روی سر رهبران و مردمی که احساسی ندارند می‌پاشم که درکی از کودکی که کشته می‌شود ندارند و در ذلت زندگی می‌کنند و کرامت ندارند. زندگی این نیست. اگر انسان کرامت نداشته باشد برای چه باید زندگی کند، اگر در بهشت هم کرامت و عزت نباشد آدم چه کار می‌خواهد بکند. نه، من بدون بچه هایم زندگی می‌کنم، بدون مادرم و خواهرم زندگی می‌کنم. بدون همه چیز زندگی می‌کنم فقط کرامت انسانی داشته باشم و در مسیرم محبت به اهل بیت داشته باشم.»

بعد از انتشار این مصاحبه شگفت انگیز که معروف به مصاحبه بانوی صبور زینبی شد، شیخ علی جابر نماینده دبیر کل حزب الله لبنان در راس هیاتی برای عرض تسلیت به خانواده بزرگوار این شهدا در جنایت موسوم به عیناتا راهی بیمارستان شیخ شهید راغب حرب شد و ضمن ارسال تسلیت گرم سید مقاومت خدمت این مادر و حاج محمود شور و خانواده بزرگوارشان از سلامتی بانو هدی حجازی اظهار خرسندی نموده و خدا را شکر کردند.

شیخ علی جابر در این دیدار خطاب به هدی حجازی گفت: «جناب سید دوبار از این حادثه به شدت متاثر شدند. زمانی که خبر شهادت سه دختر شما و مادرتان با خبر شدند طبیعتا بسیار غمگین و ناراحت از این جنایت شدند و بار دوم زمانی که مصاحبه شما با تلویزیون المنار را دیدند گریه کردند.»

شیخ جابر افزود: ما به شما افتخار می‌کنیم همانطور که به مجاهدان و رزمندگان مقاومت خود افتخار می‌کنیم که جهان را شگفت زده کردند و شما خانواده شهدا و مجروحین هستید و مواضع شما سرشار از سربلندی و تعالی است و البته برخی در لبنان این مواضع را درک نمی‌کنند.

وی ادامه داد: شما بهترین الگو را برای آشنایی با محیط مقاومت و مخاطبان آن ارائه کردید.

هدی حجازی مادر سه دختر نوجوان شهید لبنانی در پاسخ به نماینده جناب سید حسن نصرالله بر سید مقاومت درود فرستاد و پیغامی را برای ایشان رساند: از اینکه به اینجا آمدید تشکر می‌کنم و اسم آن را به جای تسلیت تبریک می‌گذارم، چرا که برای من مبارک بود. سید مقاومت پدر معنوی من است و عذر خواهی می‌کنم از اینکه من نتوانستم به دیدار ایشان بروم و اگر ممکن بود من باید به دیدارشان می‌رفتم . ما همیشه در مراسم عزای سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) می‌گوییم جان ما فدای نوه رسول خدا و اینجا به سید مقاومت می‌گویم، شما سرور مقاومت و پدر معنوی ما هستید و روح من و خانواده من و هر چه داریم، ای نوه رسول خدا فدای شما باد.

رابطه گرم سید مقاومت و خانواده های شهدا

میزان محبوبیت حزب الله در لبنان تا حدی است که بسیاری از اقشار جامعه اعم از مسلمان و مسیحی و شیعه و سنی حتی افرادی که به احکام اسلامی تقید چندانی ندارد، موافق اقدامات حزب الله هستند و خانواده‌های شهدای لبنانی از همان لحظات اولیه شنیدن شهادت فرزندانشان بر عزم خود در ادامه راه مقاومت تاکید می‌کنند و بر سید مقاومت و مجاهدان حزب الله درود می‌فرستند.

«حسن فضل‌الله»، عضو فراکسیون وفا به مقاومت در پارلمان که وابسته به حزب‌الله لبنان است، در همین راستا طی سخنانی گفت: از قول سید حسن نصرالله به خانواده‌های شهدا گفتم که کل شهیدان فرزندان او هستند و احساسات و عواطف خانواده‌های شهدا را به اطلاع سید حسن نصرالله رساندم و به او گفتم که آنها آماده فداکاری بیشتر فرزندان‌شان هستند. در روستاها و بین خانواده‌های شهدا این فضا حاکم است که می‌خواهند تحت لوای سید حسن نصرالله باشند.

شهادت آقازاده حزب الله در مبارزه با رژیم صهیونیستی

در این مسیر بسیاری از مقامات بلندپایه وابسته به حزب الله نیز عزیزان خود را در راه مقاومت فدا می‌کنند.

محمد رعد رئیس فراکسیون حزب الله در پارلمان لبنان پس از شهادت پسرش عباس محمد رعد به خبرنگاران گفت: این شهادت بر سید مقاومت سید حسن نصرالله مبارک باشد که به ما آموخت پدران شهدا می‌بایست صبور، قوی و در مسیر جهاد و مقاومت ثابت قدم باشند.

از لبخند رضایت پدر شهید لبنانی تا اشک‌های سید مقاومت برصبوری یک مادر شهید

مادر این شهید مبارز لبنانی هم گفت: پیروزی در راه است و هرگز اجازه نمی‌دهیم پرچم مقاومت از دستمان بیفتد و یا آن را از دستمان بگیرند و راه شهدا را ادامه خواهیم داد.

از لبخند رضایت پدر شهید لبنانی تا اشک‌های سید مقاومت برصبوری یک مادر شهید

وی ادامه داد: خداوندا این قربانی را از ما قبول کند و خدا را شکر که به خانواده شهدا پیوستم، چرا که وقتی به دیدار خانواده های شهدا می‌رفتم شرمنده آنها بودم، اما الان افتخار می‌کنیم که خداوند این مدال را به واسطه این خون پاک و صادقانه در پیشگاه امام زمان به ما عطا کرده است.

در روزهای اخیر یک خبرنگار زن لبنانی به نام فرح عمر به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. اگر چه او و خانواده اش به ظاهر نشانی از مقیدات مذهبی نداشتند، اما پدر و مادر فرح با ارسال پیام به سید مقاومت فرزندشان را فدای سید و راه مقاومت خطاب کردند.

از لبخند رضایت پدر شهید لبنانی تا اشک‌های سید مقاومت برصبوری یک مادر شهید

در مراسم تشییع و وداع با پیکر این خبرنگار ، پدر او در قالب پیامی گفت: فرح شهید شد، اما امیدوارم هزاران فرح به جای او بیایند ، این شهید فدای سید حسن نصرالله و مقاومت همچنان ادامه دارد.

مادر این شهید نیز گفت: دخترم اصرار داشت که برگردد و رویدادهای جنوب را پوشش دهد و از این به بعد هزاران فرح آنجا خواهند بود.

از لبخند رضایت پدر شهید لبنانی تا اشک‌های سید مقاومت برصبوری یک مادر شهید

رابطه پدر و فرزندی رهبران مقاومت و خانواده‌های شهدا

رابطه دو سویه پدر و فرزندی سید حسن نصرالله با حامیان حزب الله و خانواده‌های شهدا و ایثارگران یادآور رابطه قلبی امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی و امام خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی با خانواده‌های شهدا است و این رابطه قلبی موجب تقویت جبهه مقاومت در برابر دشمنان اسلام است، روحیه ایثاگری که دشمنان در محور غربی- صهیونیستی سال‌ها است که از درهم شکستن آن عاجز هستند، چرا که ملتی که شهادت دارد، ذلت نخواهد داشت.

گزارش از وجیهه سادات حسینی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    2 0
    خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما
  • محمد IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
    1 0
    خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما