چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
ملکیان

حجت الاسلام ملکیان گفت: امسال میزان مشارکت حوزه علمیه برادران استان اصفهان در سیزدهمین جشنواره علامه حلی استان از رشد چشمگیر و قابل توجهی برخوردار بوده و تقریبا یک هشتم طلاب حوزه علمیه برادران استان ارسال اثر داشته اند.

حجت الاسلام والمسلمین رسول ملکیان اصفهانی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اصفهان اظهار کرد: طی ۱۲ سال گذشته جشنواره علامه حلی حوزه علمیه استان اصفهان به صورت مشترک بین طلاب خواهر و برادر برگزار شده است، در دوره سیزدهم حوزه علمیه خواهران به دلایلی در جشنواره علامه حلی (ره) امسال شرکت نکرد، براین اساس سیزدهمین جشنواره علامه حلی (ره) حوزه علمیه استان اصفهان فقط در حوزه علمیه برادران شکل گرفت .

دبیر سیزدهمین جشنواره علامه حلی (ره) حوزه علمیه برادران استان اصفهان تصریح کرد: امسال میزان مشارکت حوزه علمیه برادران استان اصفهان در سیزدهمین جشنواره علامه حلی استان از رشد چشمگیر و قابل توجهی برخوردار بوده و تقریبا یک هشتم از طلاب در حوزه برادران استان صاحب اثر هستند.

وی ادامه داد: در سال جاری (۱۴۰۲) حدود ۱۰۷۱ اثر مکتوب علمی در محدوده سنی حداکثر ۳۵ سال (طلاب جوان) و اساتید حوزه تا ۵۰سال به جشنواره علامه حلی استانی رسیده است، از این تعداد ۳۸ اثر از اساتید و۱۰۳۳ اثراز طلاب می باشد.

حجت الاسلام ملکیان گفت: یک اثر علمی از طلاب مسیر خاصی را برای رسیدن به داوری مرحله نهایی جشنواره علامه حلی(ره) طی می کند، به این صورت که ابتدا اثر ارزیابی اجمالی می شود و در صورت کسب حد نصاب نمره که حداقل امتیاز لازم در این مرحله ۷۵ از ۱۰۰ امتیاز است به مرحله بعد راه می یابد. پس از آن ارزیابی تفصیلی اول و دوم آثار صورت می گیرد، هر اثر در صورتی به ارزیابی دوم راه پیدا می کند که در ارزیابی اول حداقل حائز امتیاز ۷۰ از ۱۰۰ امتیازبوده باشد.

وی خاطرنشان کرد: آثار علمی طلاب در پنج گروه علمی منطق و فلسفه وکلام و عقاید؛ حدیث و تفسیر و علوم قرآنی؛ علوم انسانی و اخلاق و تبلیغ؛ تاریخ و گروه اصول و فقه و حقوق دسته بندی شده اند.

دبیر جشنواره عنوان کرد: اختتامیه سیزدهمین جشنواره علامه حلی (ره) حوزه علمیه اصفهان روز پنجشنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۲ برگزار می شود و به ۳۴ نفر افراد برگزیده جوائز اهدا خواهد شد، از این تعداد ۹ نفر استاد و ۲۵ نفر طلاب جوان هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha