دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ صنقور

حوزه/ امام جمعه شهرک الدراز بحرین تأکید کرد که جامعه بین‌الملل برای محافظت از کودکان غزه در برابر جنایات رژیم وحشی صهیونیستی، همزمان با بزرگداشت «روز جهانی کودک» ناتوان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ محمد صنقور، امام جمعه شهرک الدراز بحرین و روحانی شیعه بحرینی، تأکید کرد که جامعه بین‌الملل برای محافظت از کودکان غزه در برابر جنایات رژیم وحشی صهیونیستی، همزمان با بزرگداشت «روز جهانی کودک» ناتوان است.

وی اشاره کرد: سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی چند روز پیش «روز جهانی کودک» را جشن گرفتند، روزی که برای یادآوری حقوق اولیه کودک مانند حق زندگی، حمایت از خشونت، حق آزادی او از تبعیض، سوء استفاده و اخاذی، حق او از مراقبت های بهداشتی و آموزش خوب و حق تحصیل او به عنوان یکی از حقوق اساسی اتخاذ شد و این حقوق در چهارده قرن پیش توسط اسلام به رسمیت شناخته شده بود و اسلام بر آنها تأکید کرده و نقض هر یک از آنها را مجازات کرد و برای حمایت و مراقبت از این حقوق، قوانین سختگیرانه و تضمینی را وضع کرد.

شیخ صنقور خاطرنشان کرد: جهان امسال روز جهانی کودک را در زمانی جشن گرفت که در نتیجه بمباران وحشیانه و عمدی رژیم صهیونیستی به خانه‌های امن، مدارس، بیمارستان‌ها و پناهگاه‌ها، در حفاظت از کودکان غزه در برابر کشتارهای هولناک و نسل‌کشی ناتوان بود و در نتیجه این بی توجهی و بی اعتنایی، بیش از پنج هزار نفر کودک قربانی شدند و شمار زیادی در زیر آوار و باقی مانده ساختمان های ویران گم شدند.

امام جمعه شهرک الدراز بیان داشت: کسانی که جانشان توسط ماشین جنگی رژیم صهیونیستی ربوده نشد، زخم‌های خونین، دست‌های قطع شده و آه و رنج بی پایان نصیبشان شد و شمارش آن‌ها دشوار است. وحشت، ترس، تلخی از دست دادن و یتیمی، ظلم آوارگی، درد گرسنگی، تشنگی و... نصیب کودکانی شد که هدف ماشین جنگی رژیم اسرائیل قرار نگرفتند و این جنگ در درجه اول مقاومت و تضعیف عزم و استواری آن را هدف قرار داد.

شیخ صنقور گفت: ناتوانی جامعه جهانی در حفاظت از کودکان غزه در برابر حملات رژیم صهیونیستی، میزان دروغ و نفاق کشورهایی که سازمان ملل را رهبری می کنند، مبنی بر حمایت از تروریسم و جنگ افروزی برای جهانیان آشکار کرد و اینکه آنها معنای اخلاق و ارزش ها را نمی دانند. بلکه از آن برای گذراندن پروژه های شیطانی خود استفاده می کند و در حالی که سازمان ملل و نهادهای ذیربط در مورد حقوق کودکان صحبت می کنند، در مورد حقوق کودکان غزه برای زندگی، ثبات، امنیت و حق آنها در قبال جامعه و نیازهای معیشتی سکوت می کنند و این بیانگر سیاست دوگانه این سازمان ها در قبال کودکان غزه و کودکان کشورهای دیگر است.

وی با تعجب گفت: با چه سلاحی فرزندان ما را در غزه تکه تکه می کنند؟ آیا این سلاحی نیست که کشورهای قدرتمند به طور رایگان در اختیار اشغالگر قرار می دهند و از این کشور سرکش محافظت می کند و ناوهای هواپیمابر می فرستد تا وحشت آن را آرام کند و آن را به مرگ و میر و تخریب بیشتر ترغیب کند؟ چه کسی مانع از پاسخگویی و محکومیت آن به خاطر قتل عام و جنایات جنگی شود که علیه کودکان، زنان و مردم بی گناه مرتکب می شود؟ آیا آنها کشورهای با نفوذی نیستند که سازمان ملل را رهبری می کنند و به خود می بالند که حافظ حقوق بشر، حقوق کودکان و حقوق زنان هستند؟

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha