شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۳ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 11, 2024
کد خبر: 1124185
۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۲
همایش

حوزه/فرمانده انتظامی لرستان گفت: امنیت بدون مشارکت مردم پایدار نخواهد بود و هیچ نهاد و حاکمیتی بدون مشارکت و پشتیبانی مردم نمی تواند امنیت را تامین کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، سردار یحیی الهی فرمانده انتظامی لرستان، امروز در همایش معتمدین و متنفذین دورود که در کانون امام علی(ع) شهرستان برگزار شد، با تسلیت ایام شهادت ام ابیها حضرت زهرا(س)، اظهار داشت: این همایش با هدف حل مشکلات و آسیب‌های اجتماعی با استفاده از ظرفیت تبلیغی بزرگان و معتمدین در سطح محلات برگزار می‌شود و اعتقاد ما بر این است که شورای معتمد فراجا ابزار کارآمد تحقق پلیس جامعه محور است و مهمترین وظیفه آن تحقق امنیت اجتماعی در شهرستان‌ها می‌باشد و این مهم با مشارکت همه اقشار جامعه به دست می‌آید.

وی با اشاره به اینکه مانند اکسیژن که برای حیات نیاز است، امنیت هم برای جامعه یک ضرورت است، افزود: اگر امنیت در جامعه نباشد، قطعا ادامه حیات در آن جامعه نیز دچار مشکل خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان لرستان، با بیان این مطلب که امنیتی پایدار است که مردم در اجرای اقدامات امنیتی و اجرای آن در کنار دستگاه‌های امنیتی باشند، اظهار کرد: امنیت بدون مشارکت مردم پایدار نخواهد بود و هیچ نهاد و حاکمیتی بدون مشارکت، حمایت و پشتیبانی مردم نمی‌توانند امنیت را تامین کنند.

سردار الهی با تقدیر از مردم دورود، تصریح کرد: امنیتی که امروز در استان حاکم است مدیون زحمات و بزرگواری مردم، متنفذین و ریش سفیدانی است که در این عرصه تلاش می‌کنند و زحمات آنان مانند زحمات پیامبران الهی حائز اهمیت و از جایگاه والایی برخوردار است.

وی با بیان اینکه دستورالعمل پلیس در راستای وظیفه شرعی و تکلیف قانونی تحت عنوان امنیت محله محور تدوین و ابلاغ شده، خاطرنشان کرد: شما معتمدین در راستای تحقق امنیت در جامعه ورود نموده و نتیجه این همایش‌ها تعامل، نزدیکی و طراوت بین مردم و پلیس در ارائه خدمت به جامعه است.

فرمانده انتظامی لرستان با بیان این مطلب که امنیت محله محور یعنی اینکه ما بتوانیم در جرائم محله‌های متفاوت که جرم‌های مختلف دارند، حضور پیدا کنیم و در محضر بزرگان محله‌ها که صاحب نفوذ کلام هستند دغدغه‌ها را حل کنیم، تصریح کرد: پلیس موظف است در کنار مردم و در خدمت مردم باشد و یکی از مطالبات و دغدغه‌های مردم نیز همین دستور العمل امنیت محله محور است.

سردار الهی یادآور شد: انتظار می‌رود دغدغه‌ها و مطالبه‌هایی که بزرگان و معتمدین دارند، به‌صورت محله محور انجام شود و این دغدغه‌ها از طریق پاسگاه‌ها و کلانتری‌ها به گوش مسئولان و فرماندهان رسانده شود.

فرمانده انتظامی لرستان، با اشاره به اینکه بعضی از رسومات شاید یک زمان فرهنگ بود، اما الان به خسران تبدیل شده، خاطرنشان کرد: رسم غلط تیراندازی یک مجلس شادی را به عزا تبدیل می‌کند و شما ریش سفید و متنفذ می‌توانید این رسومات را که هیچگونه سودی ندارد و موجب ضرر خواهد شد را حذف کنید.

سردار الهی گفت: معتمدین و ریش سفیدان به عنوان نمایندگان مردم، وظیفه سنگین و خطیری در تمام موارد از جمله تأمین امنیت دارند که باید با بررسی نیازها، شرایط و راهکارهای موجود براساس توان موجود در شهرستان، حداکثر هماهنگی و همکاری را با پلیس به عمل آورند و فرصت‌های وقوع جرم را به حداقل برسانند.

وی خاطرنشان کرد: ریش سفیدان و معتمدین بازوی توانمند مردمی انتظامی هستند و آرامش و ارتقاء امنیت مردم نتیجه تعامل پلیس با مردم و بزرگان است و رویکرد فراجا ورود به حوزه‌های اجتماعی و بهره‌گیری از توان تبلیغی معتمدین است.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha