چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
کد خبر: 1124606
۲۰ آذر ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۲
شهدا

حوزه/همزمان با ایام فاطمیه کاروان ۳ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وارد لرستان شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از خرم آباد، عصر امروز پیکر مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس وارد گلزار شهدای بروجرد شد و مورد استقبال مردم و مسئولان لرستان قرار گرفت.

برنامه ورود کاروان شهدای گمنام در شهرهای لرستان به این شرح است:

مراسم وداع و شبی با شهدا بعد از نماز مغرب و عشا در حسینیه سپاه بروجرد و پس از آن مراسم دیگری در دانشگاه آیت الله العظمی بروجردی (ره)

پیکرهای شهدای والامقام ۲۶ آذر همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) در شهرهای کوهنانی، سپیدشت و فیروزآباد تشییع و به خاک سپرده شود.

مراسم استقبال از شهدا فردا سه‌شنبه ۲۱ آذر از ساعت ۹ تا ۱۱ در شهرستان دورود، ۱۵ تا ۱۷ در الیگودرز و سپس مراسم شبی با شهدا پس از نماز مغرب و عشاء در ازنا برگزار خواهد شد.

مردم بیرانشهر نیز چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۱، الشتر ۱۵ تا ۱۷ و همزمان با نماز مغرب و عشاء مردم نورآباد با برگزاری مراسم شبی با شهدا، میزبان شهدای گمنام خواهند بود.

پنج شنبه از ساعت ۹ تا ۱۱ در شهرستان چگنی، ساعت ۱۵ تا ۱۷ در کوهدشت و پس از نماز مغرب و عشاء مراسم شبی با شهدا در رومشکان برگزار می‌شود.

جمعه هم از ساعت ۹ تا ۱۱ شهرستان پلدختر افتخار میزبانی شهدای گمنام را دارد و هنگام نماز جمعه مردم ولایتمدار معمولان میزبان شهیدان گمنام هستند.

همچنین غروب جمعه نیز مراسم شبی با شهدا در سه مسجد خرم‌آباد برگزار خواهد شد.

صبح شنبه ۲۵ آذر دانش‌آموزان سه مدرسه در خرم‌آباد ساعاتی را میزبان شهدای گمنام هستند و سپس پیکر مطهر این شهیدان والامقام به شهرهای سپیددشت، فیروزآباد و کوهنانی منتقل و مراسم استقبال از شهدا در این شهرها برگزار می‌شود.

پیکر مطهر شهید گمنام ۲۲ ساله که در منطقه‌ی جزیره مجنون و عملیات خیبر به شهادت رسیده در کوهنانی، شهید گمنام ۲۰ ساله که در منطقه سومار و عملیات کربلای ۶ به شهادت رسیده در سپیددشت و شهید گمنام ۱۸ ساله که در منطقه شرق دجله و عملیات بدر به فیض عظیم شهادت نایل شده در فیروزآباد به خاک سپرده می‌شود.

استان لرستان شش هزار و ۵۵۵ شهید والامقام، ۱۸ هزار و ۳۷۷ جانباز، ۹۰۰ آزاده، ۱۲۳ هزار و ۵۰۲ رزمنده و ۱۸۷ شهید جاویدالاثر تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

شهرستان بروجرد نیز ۴۹ شهید گمنام دارد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha