یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام راجی در مسجد گوهرشاد

حوزه/ مدیر اندیشکده راهبردی سعداء، تبیین ریشه مشکلات کشور را از محورهای شبهات مردم دانست و گفت: ۶ مشکل تورم، ارزش پول ملی، خودرو، بیکاری، مسکن و فساد در ذهن مردم بسیار پررنج است و باید این موارد مشخص شود که به وسیله انقلاب اتفاق افتاده یا به وسیله روی برگرداندن از آرمان‌های نظام و انقلاب.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌الاسلام سید محمد حسین راجی مدیر اندیشکده راهبردی سعداء در پنجمین نشست تخصصی هشتمین همایش هم‌اندیشی راهبری اعتکاف سراسر کشور در مسجد گوهرشادحرم مطهر رضوی، با بیان اینکه مردم در جامعه با ۱۵۰ شبهه بسیار پرتکرار مواجه هستند که ۱۷ شبهه از این تعداد در فتنه سال گذشته به شدت پررنگ بود، اظهار داشت: اگر به این ۱۵۰ سوال و شبهه، پاسخ علمی، درست، به موقع و قانع کننده‌ای داده نشود، به مرور زمان شخص را به اپوزیسیون تبدیل می‌کند و باعث می‌شود آن فرد کم کم از نظام فاصله بگیرد.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء با اشاره به اینکه ۱۵۰ شبهه پرتکرار ناظر بر ۶ محور است، گفت: باید برای این ۶ محور برنامه‌ریزی داشته باشیم و به شیوه درست آنها را برای مردم تبیین کنیم.

وی تأکید کرد: در تمام فتنه‌ها همه هجمه دشمن به سمت شخصیت مقام معظم رهبری است، بنابراین ضرورت دارد طلاب و فضلا به تبیین شخصیت رهبر معظم انقلاب در تریبون‌های خود بپردازند و باید قدر این ولی نعمت‌مان را بدانیم، سردار شهید حاج قاسم سلیمانی گفت «والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت بخیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی شما با این حکیم فرزانه‌ایست که امروز سکان اداره این کشور را به دست دارد، روز قیامت خواهید دید که مهمترین محور محاسبه اعمال، همین خواهد بود».

نویسنده کتاب "صعود چهل ساله"، مقابله با بزک و تطهیر پهلوی را دومین محور شبهات پرتکرار جامعه دانست و یادآور شد: در زمان پهلوی کسی جرئت نداشت یک خدمت از دوره قاجار را به زبان بیاورد، ضروری است تا اتفاقات و حوادثی که در زمان پهلوی رخ داده و واقعیت زندگی مردم در آن دوره را برای مردم تبیین کنیم.

وی اظهار کرد: تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران دیگر محوری است که برای پاسخ به شبهات پرتکرار مردم باید به آن توجه شود، مقام معظم رهبری می‌فرمایند «من تعجب می‌کنم در این امپراتوری رسانه‌ای هیچ جایگاهی از دستاوردهای نظام نداریم».

وی، تبیین ریشه مشکلات کشور را از دیگر محورهای شبهات مردم دانست و اظهار کرد: ۶ مشکل تورم، ارزش پول ملی، خودرو، بیکاری، مسکن و فساد در ذهن مردم بسیار پررنج است، باید این موارد مشخص شود که به وسیله انقلاب اتفاق افتاده یا به وسیله روی برگرداندن از آرمان‌های نظام و انقلاب، که تبیین این موارد از ضروری ترین امور است.

حجت الاسلام راجی اضافه کرد: ارائه تصویر واقعی از کشورهای دنیا پنجمین محوری است که باید برای پاسخ به شبهات پرتکرار مردم از آنها استفاده کرد، میانگین صف انتظار برای رسیدن به پزشک متخصص در کشور کانادا ۵۳ هفته است اما هرگز ما با اینگونه مسائل در ایران اسلامی مواجه نیستیم.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء تصریح کرد: «دشمن شناسی» ششمین مورد از محورهای تبیین در راستای پاسخ به شبهات مردم در جامعه است که سه موضوع جنایات دشمن، افول آمریکا و نقشه استعمار در رابطه با زنان، بایستی در این محور برای مردم تبیین شود.

وی خاطرنشان کرد: در ایام اعتکاف ضروری است تا این محورها برای معتکفین تبیین شود و به شبهات پرتکرار معتکفین در این مراسم معنوی بزرگ پاسخ دهیم.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ۱۶ IR ۱۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    50 0
    از زمانی اتفاق افتاده که حوزه به اندیشکده راهبردی و طلبه به مدیر اسم عوض کرد این شد که بعضی ها از اصل خود دور شدند مردم که همان مردمند
    • عبدالله IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
      38 0
      احسنت. نکته بسیار دقیقی بود.
  • رضا IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
    22 1
    مشکل در مقابسه گدشته و حال است فی المثل سطح زندگی حال و گدشته را مقایسه میکنند فی الثل دستمزد یک نفر کارگر ساده در امریکا ساعتی 8 دلار است یعنی روزی 64 دلار یعنی تقریبا روزی 3 میلیون تومان و یعنی دو روز کار آنها معادل حقوق یک ماه کارگر ایرانی . درد بزرگترمان این است که همه عامل این مشکلات را روحانیت میداند
  • رضا US ۲۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۳
    9 0
    با خرید 2 کیلو گوشت و دو تا مرغ با یه کسیه برنج 10 کیلویی شبهه ای باقی نمی ماند
  • تبیین واقعی نه ... IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
    6 0
    به شرط اینکه در تبیین خلاف واقع نگوییم. مثلا وقتی در بحث ازدواج و فرزند آوری بعضی آقایان به مشکلات اقتصادی اشاره نمی کنند و بعضا منکر مشکلات اقتصادی و اثر اون بر موارد این چنینی میشن یعنی اینکه دارند دروغ می گویند
    • ریشه IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۵
      0 0
      آن هم ریشه در فرهنگ دارد، وقتی به جای توجه و درخواست از خدا سراغ چیز دیگر و کسان دیگر می رویم مشکل تشدید می شود، قناعت و ساده زیستی در بین ما کم رنگ شده است.