دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
تصاویر/نشست خبری تبیین فعالبت ها و برنامه های فرهنگی آموزشی بنیاد مهدویت استان قم

حوزه/ مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) با بیان اینکه سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، گفت: این همایش یکشنبه ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ در تالار سعدی شیراز برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین ناصر شهیدی، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج)، در نشست خبری سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی که در دبیرخانه شورای سیاست گذاری مهدویت برگزار شد، عنوان کرد: بنیاد مهدی موعود با تشکیل شورای سیاست‌گذاری مهدویت به ریاست امام جمعه قم و استاندار قم و پنج کارگروه در حال فعالیت است.

وی افزود: مخاطبین اصلی ما آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، حوزه علمیه، مساجد، پایگاه‌های بسیج و هیئات‌ هستند و با آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و... تفاهم نامه‌هایی منعقد می‌شود و در راستای آن فعالیت‌های اجرایی صورت می‌گیرد.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) تصریح کرد: در دانشگاه‌ها با سرپرستی ریاست نهاد رهبری در دانشگاه‌ها در قم تفاهم نامه‌ای منعقد شده است تا کانون های مهدویت در بیش از ۳۰ دانشگاه و دانشکده قم فعال شوند.

وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته در مدارس گفت: در برخی از مدارس به صورت ویژه کارشناس سطح سه و سطح چهار حوزه علمیه داریم که در قالب طرح یاران موعود فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی ادامه داد: با ۵۰۰ مدرسه نیز ارتباط گیری و اعزام کارشناس صورت گرفته است و نشست های مهدویت، پرسش و پاسخ، رفع شبهات، کارهای فرهنگی، اردوهای فرهنگی و زیارتی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه به پردیسان نگاه ویژه‌تری شده و دفتری در پردیسان احداث شده است، گفت: فعالیت های استانی صورت گرفته در بنیاد مهدی موعود (عج) با پشتیبانی مردمی بوده است و بودجه دولتی ندارد و خیرین می‌توانند از فعالیت های مهدویون پشتیبانی کنند.

مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) اضافه کرد: قرارگاه مجازی قرآن عترت نماز در آموزش و پرورش تشکیل شده است و رابط مهدویت با دبیر ستاد معاونین و مربیان پرورشی برای فعالیت در آموزش و پرورش تشکیل شد.

دبیر شورای سیاست گذاری مهدویت استان قم با بیان اینکه اطلاع رسانی برنامه‌های مهدویت می‌تواند در گسترش معارف مهدویت و مقابله با آسیب‌ها موثر باشد، اظهار کرد: پنج فرقه انحرافی در قم فعالیت می‌کنند که متاسفانه با برنامه‌ریزی و پشتیبان مالی که دارند موفقیت‌هایی در جذب نیرو داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی با بیان اینکه سومین همایش ملی مهدویت و انقلاب اسلامی برگزار می‌شود، اظهار کرد: این همایش هر ساله در یک شهر برگزار می‌شود و این بار به میزبانی شهر شیراز است.

وی با اشاره به اینکه این همایش در دو محور اصلی برگزار می‌شود، تصریح کرد: محور اول با موضوع تعلیم و تربیت اسلامی و مهدویت با تأکید بر پیوند فرهنگ انقلاب اسلامی و تعلیم و تربیت مهدوی و اثر متقابل آنها، تعلیم و تربیت اسلامی و مهدویت با تاکید مبانی برنامه ها و روش‌های تعلیم و تربیت مهدوی، تعلیم و تربیت اسلامی و مهدویت با تاکید آموزه های مهدوی و پرورش نسل منتظر در سند تحول آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: محور دوم با موضوع انقلاب اسلامی و فرهنگ و اندیشه مهدوی با تاکید بر رسالت و نقش بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود در اجرای سند ملی مهدویت، انقلاب اسلامی و فرهنگ و اندیشه مهدوی با تاکید بر رسالت حوزه و دانشگاه در نشر معارف مهدوی، انقلاب اسلامی و فرهنگ و اندیشه مهدوی با تاکید بر ویژگی های تمدن مهدوی در آخر الزمان و انقلاب اسلامی و فرهنگ و اندیشه مهدوی با تاکید بر اندیشه های مهدوی ولی امر مسلمین و تمدن نوین اسلامی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین شهیدی با بیان اینکه قالب های ارائه آثار شامل رساله دکتری، مقالات علمی، پایان نامه ارشد و پژوهش های کاربردی است، اظهار کرد: آثار برتر در نشریات علمی پژوهشی و کتاب اجلاس چاپ می‌شود.

دبیر شورای سیاست گذاری مهدویت استان قم با بیان اینکه این همایش یکشنبه ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ در تالار سعدی شهر شیراز برگزار می‌شود، گفت: علاقه‌مندان جهت ارسال مقالات و مشاهده ضوابط و شرایط آن می‌توانند به نشانی www.mahdaviat.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha