سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، گفت: یکی از رسالت‌های محوری دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی تربیت کودکان تمدن ساز است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام محمود حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی روز پنجشنبه در مراسم پایانی پویش‌های مجازی دانش آموزی " من و ایران"، " منم سرباز مهدی" و " اولین میهمانی"، اظهار داشت: برپایی این پویش‌ها که از ابتدای امسال آغاز و تا یک ماه قبل ادامه داشت، حاصل تلاش آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی بود که به طور سراسری برگزار شد.

وی یکی از اهداف مهم و اصلی این پویش‌ها را توجه به بنیان‌های هویتی ایرانی و اسلامی اعلام کرد و گفت: متاسفانه به علت کم کاری‌های گذشته و نیز تبلیغات سوء دشمنان علیه جمهوری اسلامی آنگونه که انتظار می‌رفت اقدامات انجام نشده است.

حجت الاسلام حسینی، یادآور شد: یکی از نمادهای مهم هویت ملی پرچم هر کشور است که مردمان آن سرزمین اعتقاد و تعصب ویژه‌ای به آن نشان می‌دهند که در سال های اخیر از طرف دشمنان و معاندان، شاهد بی احترامی‌هایی در این خصوص بوده‌ایم.

وی ادامه داد: نباید از نظر دور داشت که حتی ایرانیانی که به خارج از کشور مهاجرت کرده‌اند نیز نسبت به زندگی در کشورهای خارجی و ترک موطن خود ابراز پشیمانی کرده و اعترافات این افراد در شبکه‌های معاند بارها تکرار و پخش شده است.

حجت الاسلام حسینی، سرمایه گذاری روی کودکان و دانش آموزان را یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی برای هویت یابی این گروه سنی دانست و اظهار کرد: کنش‌گر سازی این گروه سنی یکی از اهداف اصلی است تا بدین طریق هویت آنها قوی‌تر شکل گرفته و در آینده با تبلیغات مسموم دشمنان تحت تاثیر قرار نگیرند و دانش آموزانی محقق برای آینده کشور تربیت شود.

وی با اشاره به مفاد بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، تأکید کرد: یکی از رسالت‌های محوری دستگاه‌های فرهنگی و تبلیغاتی تربیت کودکان تمدن ساز است.

کودکان و دانش آموزان نسبت به هویت دینی و ملی خود آگاه شوند

پناه علی حسین زاده معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه تربیت دینی و هویت ملی دانش آموزان در شرایط کنونی با چالش‌هایی همراه است، اظهار کرد: اجرای برنامه‌های مختلف و متنوع در مدارس و خانواده‌ها برای تقویت این مهم ضروری است.

حسین زاده با تأکید بر اینکه باید کودکان و دانش آموزان نسبت به هویت دینی و ملی خود آگاه شوند، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت خودشناسی مقدمه‌ای بر دیگرشناسی در علوم اجتماعی است که در این مسیر برای برقراری خانوارهای مستحکم باید معرفت فرزندان نسبت به خود ارتقا داده شود.

وی نقش خانواده در هویت یابی کودکان را بسیار موثر و مهم خواند و ابراز کرد: همکاری سازمان‌ها، نهادها و ارگان‌های دولتی و عمومی برای توسعه و ترویج فرهنگ هویتی جامعه از موضوعات ضروری است.

گفتنی است در پایان این مراسم از تعداد ۱۷ برگزیده سه پویش من و ایران، منم سرباز مهدی و اولین میهمانی، با اهدای لوح و جوایزی قدردانی شد.

برای شرکت در پویش‌های فوق تعداد چهار هزار و ۵۰۰ اثر از ۱۷ استان کشور در قالب کلیپ، نقاشی، دل گویه و عکس به دبیرخانه ارسال شده بود که از میان آنها تعداد ۵۷ اثر به عنوان آثار برتر انتخاب شدند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha