دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام علی جباری

حوزه/ حجت الاسلام جباری گفت: بر اساس روایات شیطان از چهار سو انسان را محاصره کرده است و امام امام باقر(ع) آن چه سو را غفلت از آخرت، دنیاگرایی،  لذات و شهوات دنیوی و ایجاد شبهه در دین عنوان می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام علی جباری شامگاه سه‌شنبه در مراسم شب وفات حضرت ام البنین علیها سلام که در مدرسه علمیه امام خامنه ای ارومیه برگزار شد، راه های نجات از فریب و حیله های شیطان را پناه بردن به خدا، توکل به پروردگار و شب زنده‌داری دانست و اظهار داشت: برای امان ماندن از حیله ها و مکر های شیطان باید به خدا پناه برد، در کارها به پروردگار توکل کرد. شب زنده‌داری و تقویت خشیت الهی در وجود خود لازمه این امر است که در روایت وارد شده است هر زمان توطئه‌ها و حیله های شیطان به شما روی آورد شما نیز به سوی خدا روی بیاورید.

وی ادامه داد: اخلاص داشتن لازمه فعالیت های طلبگی است؛ اخلاص یعنی در همه کارها خدا را در نظر بگیریم و رفتار و گفتارهای دیگران مورد توجه نباشد، چه‌بسا کار ما درست باشد اما دیگران به دلیل‌ جو نادرست رفتارها و حرف‌ها متضاد با حقیقت بزنند و لذا نباید حرف مردم، ما را از رسیدن به خدای متعال و داشتن اخلاص در عمل باز دارد که اخلاص راه سعادت بشری است.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی تصریح کرد: این‌که می گوییم باید در کارهایمان اخلاص داشته باشیم و به حرف دیگران توجه نکنیم، بدان جهت است که روز قیامت خدای متعال قاضی اعمال ما خواهد بود که در این دنیا شاهد بود و لذا مهم ترین هدف انسان باید جلب رضایت معبود حقیقی پروردگار عالم باشد.

وی گفت: امید به پروردگار و ایمان به مسیر طلبگی از لوازم سربازی امام زمان(عج) است، نسبت به طلبگی باید امیدوار بود، توهین ها، تحقیر ها و سختی‌های مسیر نباید ما را از هدف اصلی باز بدارد، نباید ذره ای شک و شبهه در مسیری که انتخاب کرده ایم پیش بیاید.

حجت الاسلام جباری ادامه داد: طلبگی را نباید شغل حساب کنیم، بلکه یک وظیفه است، هیچ چیزی در دنیا مثل طلبگی با ارزش نیست، چرا که این مسیر برای ساخته شدن، ساختن انسان، بنده الهی و احیای نفوس است و با دیگر شغل ها که عموما برای برآورده کردن حوائج دنیوی خود و مردم است، قابل مقایسه نیست.

وی اضافه کرد: طلبه سعی دارد جامعه را از آلوده شدن به معاصی باز دارد و این خیلی با ارزش است.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی افزود: طلاب باید با قرآن کریم و توسل به ساحت مقدس اهل بیت(ع) انس داشته باشند که راز توفیقات الهی نیز همین است.

وی در پایان گفت: بر اساس روایات شیطان از چهار طرف، انسان را محاصره کرده است و امام امام باقر(ع) آن چه طرف را غفلت از آخرت، دنیاگرایی، لذات و شهوات دنیوی و ایجاد شبهه در دین عنوان می کنند. و راه خلاصی از محاصره شیطان دعا، تضرع و سجده به درگاه خداست که اوج بندگی در حالت سجده برای انسان روی می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha