یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
تصاویر نشست خبری کنگره بین المللی  اندیشه های قرآنی مقام معظم رهبری شرق کشور

حوزه /  رئیس نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه خراسان گفت: کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری در شرق کشور۱۳ و ۱۴ دی ماه در مشهد با حضور شخصیت‌های حوزوی و دانشگاهی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا صالح رئیس نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه، امروز در نشست خبری کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری در شرق کشور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در این نهاد علمی بیش از ۲۵۰۰ طلبه غیر ایرانی از ۴۵ کشور در رشته‌های مختلف علوم انسانی و اسلامی مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان اینکه حدود ۴هزار عنوان کتاب به زبان‌های مختلف دنیا توسط دانش آموختگان جامعة المصطفی العالمیه ترجمه شده است، افزود: این مجموعه تلاش می‌کند به‌عنوان یک نهاد علمی و فرهنگی پیوند فکری و فرهنگی در بین کشورهای جهان ایجاد کند و شبکه‌ای از اندیشمندان مسلمان در سطح جهان اسلام تربیت کند.

حجت الاسلام و المسلمین صالح اضافه کرد: نقش جامعة المصطفی در انسجام جهان اسلام به‌ویژه در حوزه‌های علمیه برجسته است، تلاش این مجموعه علمی توسعه فرهنگ اسلام ناب و گفتمان انقلاب اسلامی در جهان است.

وی با اشاره به اهداف برگزاری کنگره اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: معرفی چهره علمی و ویژگی‌های تفسیری ایشان به نسل جوان از جمله اهداف این برنامه است، زیرا بسیاری از مخاطبان با ویژگی‌های سیاسی امام خامنه‌ای آشنا هستند.

وی توسعه تعالیم و آموزه‌های قرآنی را یکی دیگر از اهداف این کنگره بین المللی بیان کرد و ادامه داد: تبیین و معرفی شخصیت قرآنی مقام معظم رهبری، نو آورهای تفسیری و تأثیری که ایشان داشته‌اند نیز از دیگر اهداف این کنگره است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی این همایش نیاز جدی و بازگشت به قرآن کریم در جامعه است، یادآور شد: شخصیت و سیره قرآنی، مرجعیت، قرآن و اهل بیت(ع)، علوم قرآنی، هنر، رسانه و فرهنگ، مبانی قرآنی اندیشه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی امام خامنه‌ای از جمله محورهای این برنامه است.

رئیس نمایندگی جامعة المصطفی العالمیه خراسان با اشاره به همکاری ۸۳ مرکز حوزوی و دانشگاهی در برگزاری این کنگره بین المللی، خاطرنشان کرد: آستان قدس رضوی، حوزه علمیه خراسان، شهرداری مشهد، صداوسیما، دانشگاه امام صادق(ع) و جهاد دانشگاهی از جمله مراکزی هستند که در برگزاری کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری در شرق کشور همکاری دارند.

وی اضافه کرد: کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری در کشورهای سوریه، افغانستان، هندوستان، اندونزی و پاکستان برگزار می‌شود و پیش از این نیز این کنگره در شهرهای اصفهان و تهران برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه این اجلاسیه در هفته جاری با حضور شخصیت‌های حوزوی، دانشگاهی و بین المللی در حرم مطهر رضوی برگزار می شود، یادآور شد: در این برنامه آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در استان خراسان، حجت الاسلام و المسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین عباسی رئیس جامعة المصطفی العالمیه، حجت الاسلام و المسلمین خیاط مدیر حوزه علمیه خراسان و حجت الاسلام و المسلمین فرزانه دبیر شورای عالی حوزه علمیه خراسان سخنرانی خواهند کرد.

گفتنی است ۱۳ و ۱۴ دی ماه سال جاری کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی، تالار قدس کتابخانه آستان قدس رضوی برگزار می‌شود.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha