دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجۃ الاسلام و المسلمین مہدی مہدوی پور

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی مهدوی پور گفت: حضرت امام خمینی (ره) هموراه بر خودکفایی تأکید و مسلمانان را به این امر ترغیب می‌کرد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ساختمان جدید مدرسه غیر دولتی M.S.S جونپور هند به دست نماینده مقام معظم رهبری در هند حجت‌الاسلام الاسلام والمسلمین مهدی مهدی پور افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه، علما، دانشمندان و انبوهی از مردم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی مهدوی پور در مراسم افتتاحیه اظهار داشت: موفقیت انسان در چهار چیز است: دانش، سعی و تلاش، قناعت و خودکفایی.

وی سپس با تبیین همه موارد بر خودکفایی بیشتر تأکید کرد و گفت: حضرت امام خمینی (ره) همواره بر ماندگاری کشور و پایان دادن به وابستگی به دیگران تأکید داشتند و همواره از مسئولین امر خواستند به خودکفایی توجه بیشتری کنند. حضرت امام نه تنها ایران بلکه همه مسلمانان را به خودکفایی دعوت کرده است.

حجت الاسلام غلام رسول نوری نیز در این مراسم گفت: انسان ها مانند زمین است. همانطور که ذخایر و مواد معدنی در داخل زمین وجود دارد، در درون انسان نیز یک عالم قرار دارد.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام سید صفدر حسین مدیر جامعة امام جعفرصادق (ع) جونپور گفت: مؤسسات آموزشی اعم از حوزه و دولتی، مراکز رشد انسانی هستند.

همچنین حجت‌الاسلام ابن حسن املوی، مؤسس مرکز تحقیقات اسلامی حسن مبارکپور، بیان داشت: عصر حاضر ایجاب می‌کند که فاصله بین مدارس برداشته شود.

در پایان مولانا دلشاد حسین خان جونپوری مؤسس این مرکز آموزشی از همه علما و دانشمندان و حاضرین صمیمانه تشکر و قدردانی کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha