یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله موسوی جزایری از نمایشگاه آثار طلاب ، اساتید و فضلای حوزه علمیه خوزستان

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان و هیئت همراه از نمایشگاه آثار طلاب، اساتید و فضلای حوزه علمیه خوزستان بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله موسوی جزایری رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان به همراه جمعی از طلاب و فضلای درس خارج ایشان از نمایشگاه آثار طلاب، اساتید و فضلای حوزه علمیه خوزستان بازدید کرد.

در این بازدید آیت الله موسوی جزایری ضمن تقدیر از برگزارکنندگان و دست اندرکاران برگزاری نمایشگاه، اظهار داشت: بسیار خوشحال شدم که الحمدلله طلاب، اساتید و فضلای استان خوزستان دست به قلم شده و آثار بسیار ارزشمندی در علوم مختلف از خود به جای گذاشتند.

وی گفت: برگزاری این نمایشگاه کار بسیار خوبی است چرا که با این کار طلاب، اساتید و فضلای دیگر تشویق می شوند تا خود نیز دست به قلم شده و آثاری را از خود به جای گذاشته و این راه را ادامه دهند.

رئیس شورای حوزه علمیه خوزستان بیان داشت: خواهش من از فرزندان عزیزم این است که در صدد خدمت رسانی به مردم باشند چرا که این درس خواندن ها، تحقیق و پژوهش ها و کارهای علمی ما در صورتی ارزشمند هستند که برای خدا و در خدمت مردم باشند و بتوانیم نفع و خیری به جامعه برسانیم که این کار به دو صورت است یا باید از طریق منبر کارهای تبلیغی انجام داده و علوم خود را بیان و نشر دهیم و یا اینکه آثاری تالیف کنیم.

وی ادامه داد: روایات زیادی در تأکید بر کتابت از ائمه معصومین نقل شده که به عنوان نمونه می توان به روایت «اُکتُبْ و بُثَّ عِلمَکَ فی إخوانِکَ، فإن مِتَّ فَأورِثْ کُتبَکَ بَنیکَ، فإنّهُ یَأتِی علَی النّاسِ زَمانُ هَرجٍ لا یَأنَسُونَ فیه إلاّ بکُتُبِهِم.» از امام صادق خطاب به مفضل بن عمر اشاره کرد که در این روایت امام می فرماید: «بنویس و دانش خود را در میان برادرانت منتشر کن و چون [خواستی] بمیری، آن را به پسرانت میراث ده؛ زیرا زمانه ای پر آشوب بر مردم می رسد که در آن زمان جز با کتابهایشان همدم نشوند».

آیت الله موسوی جزایری بیان داشت: در زمانی که مردم دسترسی به ائمه معصوم و یا کسانی که ناقلان علوم ائمه هستند نداشته باشند و یا دسترسی کم باشد مجبورند به کتب مراجعه کنند.

وی گفت: همگی شاهد اهتمام ویژه ی مقام معظم رهبری به بازدید هر ساله ایشان از نمایشگاه کتاب هستیم، در نمایشگاه کتاب امسال دیدیم که با اینکه ۸۴ سال از سن مبارک مقام معظم رهبری گذشته مع ذالک حدودا سه ساعت وقت گذاشتنه (عمده و شاید همه ی این وقت را ایشان سرپا بودند) و به مطالعه کتاب ها و اظهارنظر درمورد آنها پرداختند، این اهتمام ایشان به این خاطر است که مردم درس گرفته و متوجه اهمیت مطالعه و تألیف کتاب شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه و همچنین دانشگاهیانی که به مقامات عالیه رسیده اند در زمینه ی مطالعه و تألیف کتاب نسبت به مردم اولویت دارند بنابراین مثلا نباید اینگونه باشد که دانشجویی که به موفق به دریافت دکتری شده بگوید دیگر من دکتر هستم و نیاز به مطالعه و تألیف کتاب ندارم بلکه باید به مطالعه ی خود ادامه داده و کتب تألیف کند.

وی ادامه داد: بنده دکترهای متدینی را می شناسم که در کارشان بسیار حاذق هستند که علتش این است که روزانه حداقل دو سه ساعت از وقت خود را به مطالعه ی کتاب های جدید چه ایرانی چه خارجی سپری می کنند فلذا دائما معلومات آنها در حال گسترش است.

آیت الله موسوی جزایری در پایان گفت: علمی که متکی به حافظه باشد فراموش می شود ولی وقتی آن علم نوشته شود با خود نوشتن در حافظه انسان تثبیت می شود(مِا حُفِظَ فَرَّ وَ مِا کُتِبَ قَرَّ) فلذا تألیف کتاب هم برای خود مؤلف و هم مردم سودمند و ضروری است.

گفتنی است: حجت الاسلام والمسلمین بلادیان مدیر حوزه علمیه خوزستان، حجت الاسلام مالکی مدیر مدرسه علمیه بقیة الله(عج) اهواز، حجت الاسلام پاکباز استاد سطوح عالی حوزه علمیه خوزستان، حجت الاسلام میرعلائی راد معاون پژوهش حوزه علمیه خوزستان و جمعی از طلاب و فضلای درس خارج آیت الله موسوی جزایری نیز در این بازدید حضور داشتند.

در حاشیه این بازدید از کتاب در محضر اساتید، تألیف حجت الاسلام مجید داودی که در موضوع آمادگی برای ازدواج، تشکیل، تحکیم، تعالی خانواده و فرزندپروری برای طلاب نگاشته شده با حضور آیت الله موسوی جزایری و مدیر حوزه علمیه خوزستان رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha