چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
میزهای پاسخگویی به سوالات دینی و اعتقادی

حوزه/ برخی از غرفه داران و بازدیدکنندگان بیست وسومین دوره نمایشگاه الکامپ تلکام استان قم از جای خالی میزهای پاسخگویی به سؤالات دینی و اعتقادی گلایه کردند.

غرفه داران و بازدیدکنندگان بیست وسومین دوره نمایشگاه الکامپ تلکام استان قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اظهار کردند: هر نمایشگاهی فارغ از موضوع و مسائلی که به مخاطبان ارائه می دهد، می بایست دارای پیوستی فرهنگی و معرفتی نیز داشته باشد که همانطور که در نمایشگاههای متعدد به ویژه کتاب یا نمایشگاه قرآن شاهد آن هستیم، ارائه میزهای پرسش و پاسخ های دینی است.

سیدعلی موسوی لنگرودی، کارشناس ارشد فناوری و از غرفه داران نمایشگاه الکامپ قم افزود: بدون تردید اگر از سوی حوزه علمیه میزهای پاسخگویی به شبهات در این نمایشگاه دایر می‌شد، یکی از شلوغ ترین غرفه های نمایشگاه می بود.

وی بیان کرد: نمایشگاه‌ها داری، بستری مناسب برای رویارویی مردم با کارشناسان علوم دینی است که می توانند فارغ از هر دغدغه ای سوالات دینی و شبهات خود را با آنان مطرح کنند.

مریم اربابی، فعال صنعت موبایل و شبکه های مجازی در این باره گفت: بخش زیادی از مراجعین این چند روز نمایشگاه بانوان و دختران بودند که قطعا برای دسترسی آسان به کارشناسان مسائل اعتقادی، میزهای پرسش و پاسخ های دینی در نمایشگاه را انتخاب می کردند و متاسفانه علی رغم وجود فضای مناسب، شاهد عدم حضور این عزیزان هستیم.

وی بیان کرد: بنده به عنوان مادر دو فرزند، اگر غرفه پاسخگویی به شبهات دینی در نمایشگاه الکامپ استان قم فعال بود، بسیاری از سوالات و دغدغه های دینی خودم را با ایشان مطرح می کردم و اثر بسیار خوبی در روند زندگی شخصی ام داشت، کما اینکه در نمایشگاه قرآن تهران چنین تجربه ای را کرده بودم.

حجت الاسلام محمدباقر اصلانی از بازدیدکنندگان بیست وسومین نمایشگاه الکامپ تلکام استان قم در این باره اظهارکرد: امروز با توجه به هجمه دشمنان علیه اسلام و روحانیت ضرورت دارد، مراکزی جهت ارتباط چهره به چهره با مردم و پاسخگویی به سوالات دینی آنان در اماکن عمومی به ویژه چنین نمایشگاههایی دایر وفعال شوند.

وی گفت: در بسیاری از موارد آقایان و به ویژه بانوان به افرادی که به سوالات ویژه آنها پاسخ دهند دسترسی ندارند اما در فضاهایی مانند نمایشگاه کتاب، قرآن و نمایشگاه های تخصصی مثل الکامپ به راحتی می توانند پاسخ پرسش های خود به صورت حضوری دریافت کنند.

کارشناس دینی ادامه داد: پرسش‌های پسران و دختران جوان بیشتر درباره احکام، حدود روابط با نا محرمان و نیز احکام عبادات است. لذا ما کارشناسان پاسخگویی به سوالات دینی باید سعی کنیم با استدلال هایی که از قرآن و روایات مطرح می کنیم، پاسخ مناسبی به پرسش های مخاطبان بدهیم و عموم آنها نیز با شندین پاسخ های استدلالی قانع می شوند.

ارسلان مظاهری پرتو هم بیان کرد: فارغ از اینکه موضوع ونام نمایشگاه چیست، باید حوزه علمیه وکارشناسان دینی آن درمحافل عمومی حضور فعالی داشته باشند، ما در قم هستیم و نباید از این نعمت بی بهره بمانیم، ان شاءالله مسئولین و برنامه ریزان این نمایشگاه و سایر رویدادهای استانی و ملی به این نکته توجه کنند که دشمن به دنبال کم رنگ شدن اعتقادات نسل جوان است و ما نباید با کم کاری ناخواسته کمک به دشمن کنیم.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha