دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مرتضی مطیعی

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین مطیعی با تاکید بر اهمیت مهارت‌آموزی گفت: طلّاب حوزه‌های علمیه باید مهارت‌های خود را در موضوعات مختلف بویژه مسائل اجتماعی ارتقا دهند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) ایوانکی، ضمن تبریک میلاد حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها و تسلیت شهادت جمعی از هموطنان در کرمان گفت: افرادی که وارد حوزه علمیه می‌شوند باید خود را برای سربازی امام زمان(عج) مهیا کنند.

وی برنامه‌ریزی برای جذب مستمر طلبه‌ها در این مدرسه علمیه را ضروری دانست و گفت: وجه تمایز حوزه علمیه با سایر مراکز تحصیلی در آن است که افراد به محض ورود به حوزه، مفتخر به شغل سربازی امام عصر(عج) می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، با بیان اینکه امام زمان(عج) نیازمند سربازانی مفید و کارآمد در عرصه‌های مختلف جامعه است، افزود: طلّاب حوزه‌های علمیه باید همواره بر نقش و جایگاه خود در دستگاه امام عصر(عج) و دین خدا واقف باشند و دایره فعالیت خود را با نیازهای روز جامعه تنظیم کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی «جهاد تبیین» را مطالبه اصلی رهبر معظم انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: امروز به شدت نیازمند جوانان مؤمن انقلابِ پای کار انقلاب و مربیان دلسوز و مؤثری هستیم که بتوانند در مسیر رهنمودهای مقام معظم رهبری گام بردارند.

وی خواستار توجه ویژه به امر «تربیت» به موازات آموزش شد و اظهار کرد: با توجه به وسعت جامعه هدف، نیازمند تربیت مُبلّغ و مبلّغه هایی در حوزه‌های مختلف هستیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، کادرسازی در تمام عرصه‌ها را امری راهبردی دانست و گفت: حتما باید در کنار اساتید و مربیان پیشکسوت، افرادی به عنوان کارآموز حضور داشته باشند تا در آینده دچار مشکل نشویم.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان، با تمجید از اقدامات حوزه علمیه خواهران الزهرا(س) ایوانکی برای آموزش سواد رسانه‌ای اظهار کرد: اساتید و مربیان باید بطور مستمر فضای رسانه‌ای استان و کشور را رصد کنند تا بطور کامل از چالش‌ها و هجمه‌های دشمن در این میدان اطلاع یابند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی رفع شبهات و گره‌های ذهنی منتشر شده در فضای مجازی را وظیفه اساتید و مربیان حوزه‌های علمیه عنوان کرد و گفت: زمینه‌ پاسخ به سوالات گوناگون سیاسی، شرعی، اجتماعی و فرهنگی در اولویت مسئولان این حوزه علمیه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اهمیت مهارت‌آموزی افزود: طلّاب حوزه‌های علمیه باید مهارت‌های خود را در موضوعات مختلف بویژه مسائل اجتماعی ارتقا دهند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر از تلاش‌های ارزنده مسئولان کتابخانه «علامه محمدتقی ایوان کی» خواستار همراهی و استفاده حوزه علمیه الزهرا(س) ایوانکی از ظرفیت‌های این مرکز مهم فرهنگی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha