سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
گردهمایی کانون فرهنگی هنری مساجد

حوزه/ عالم بخشی گفت: اصلی‌ترین وظیفه نمایش ارتقا سطح اندیشه است و اگر می‌خواهیم اندیشه دینی و اسلامی در بین نوجوانان و جوانان گسترش یابد، باید از توانایی‌های هنر نمایش استفاده کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اردبیل، حسین عالم بخش مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، امروز در گردهمایی گروه‌های نمایشی تئاتر کانون‌های مساجد استان اردبیل، با بیان اینکه مدرسه تئاتر شبستان با هدف ارتقا سطح کیفی گروه‌های نمایشی کانون‌های مساجد تشکیل شده است، اظهار داشت: تاکنون اتفاقات خوبی در این عرصه در مساجد کشور رقم خورده است.

عالم بخش افزود: زاویه دید هنرمند متعهد موجب شکل‌گیری یک اثر هنری فاخر دینی می‌شود و امروز گروه‌های نمایشی کانون‌های مساجد باید این ظرفیت را در بین نوجوانان و جوانان خلاق هنرمند خود ایجاد کنند.

وی با بیان اینکه آمادگی ارائه نمایشنامه‌های فاخر در حوزه‌های مختلف را داریم، ادامه داد: انتظار می‌رود هنرمندان کانون‌های مساجد با استفاده از این نمایشنامه‌ها بتوانند کارهای ماندگار را ارائه کنند.

مشاور هنری رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اظهار کرد: اصلی‌ترین وظیفه نمایش، ارتقا سطح اندیشه است و اگر می‌خواهیم اندیشه دینی و اسلامی در بین نوجوانان و جوانان گسترش یابد، باید از توانایی‌های هنر نمایش استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: هوش هیجانی هنرمندان موجب بازآفرینی تخیلی خوب از واقعیت‌ها می‌شود و تصویرسازی فاخر از برنامه‌های دینی می‌تواند یک تحول بسیار عظیم در بین نوجوانان و جوانان ایجاد کند.

عالم بخش ابراز کرد: هنرمند باید از زاویه‌ای نگاه کند که هیچکس تاکنون نگاه نکرده و ناگفته‌هایی را بازآفرینی کند تا بتواند یک اثر فاخر را رقم بزنند.

انتهای خبر/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha