یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
کد خبر: 1132027
۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۸
یادداشت

حوزه/ استاد مدرسه علمیه مولود کعبه جاسک در یادداشتی نسبت به خبری از قول دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس که گفته بود، ایران در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه نقش مخرب بازی می‌کند، واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، حجت الاسلام ابراهیم شفاهی استاد مدرسه علمیه مولود کعبه جاسک در یادداشتی آورده است:

امروز در خبری از قول " دیوید کارون" وزیر امور خارجه انگلیس نقل شده بود: ایران در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه نقش مخرب بازی می‌کند. اگر کمی به عقب برگردیم و تاریخ گذشته کشورها را مطالعه کنیم خواهیم فهمید مخرب، متجاوز، استعمارگر و اشغال گر، چه کشور یا کشورهایی هستند.

پیر استکبار، یا همان انگلیس، سابقه تاریخی و طولانی در تجاوز، استعمار و غارت سرمایه‌های مادی و معنوی دیگر کشورها را دارد و هنوز هم در گوشه و کنار جهان می‌توان نشانی از مستعمرات این پیر خرفت را پیدا نمود.

استعمارگر و مستکبر نو پا، آمریکای جنایت کار، در غارت، تجاوز، ظلم و ستم به دیگر کشورها، چیزی از پیر استعمار کم ندارد، در مواردی روی سیاه انگلیس را سفید نموده و از او پیشی گرفته است.

نمونه کوچک خوی استعمارگری آمریکا تجاوز به ویتنام، ژاپن، عراق و افغانستان است.

تأسیس گروه‌های انحرافی و ستیزه جو، مثل وهابیت، بهائیت، القاعده، طالبان، داعش، بوکو حرام و الشباب در جای جای دنیا، از تخصص‌های انگلیس و آمریکا است که خود بارها در اسناد تاریخی، خاطرات سیاست مداران بازنشسته و مناظرات انتخاباتی به آن اعتراف نموده‌اند.

انقلاب اسلامی ایران، باعث شده ملت‌های مظلوم منطقه و جهان به خود آیند و در مقابل گردن کشی امثال انگلیس، آمریکا و دیگر زورگویان عالم، گردن خم نکنند، انقلاب اسلامی باعث شد، مساله فلسطین مساله روز جهان اسلام شود.

ایران به کدام کشور تجاوز نموده است تا بتوانیم بگوییم: ایران در منطقه نقش مخرب دارد؟

شما مگر مدعیان حقوق بشر و دموکراسی نیستید؟

پس چرا به سخن حق و منطقی ایران در مورد فلسطین اشغالی که انتخابات آزاد است، گوش نمی‌دهید؟

بگذارید مردم فلسطین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی خود سرنوشت وطن خود را مشخص کنند.

شما که مدعی حقوق انسان هستید، در اشغال عراق و افغانستان غیر از غارت منابع، ایجاد بستر اختلافات قومی و گروهی، نشر فرهنگ مبتذل غربی، چه کاری انجام داده‌اید؟

راستی غرب آسیا و خاورمیانه سرزمین ایران و همسایگان ایران است، یا سرزمین شما و امثال انگلیس؟ شما از آن سر دنیا، اینجا چه می کنید؟

انصافا خود قضاوت کنید، شما در غرب آسیا و خاورمیانه مخرب و متجاوز هستید یا جمهوری اسلامی ایران؟

دیگر گذشت زمانی که مردم را فریب دهید و با صدها دروغ، تبلیغات رسانه‌ای و نوکران اجیر شده، بتوانید سیاست‌های مخرب و تفرقه افکنانه خود را پیاده کنید.

شما دیر یا زود باید به سرزمین و منطقه خود باز گردید.

اگر خوی درندگی و استکباری خود را کنار بگذارید و پای خود را از گلیم خود درازتر نکنید، دنیا در امن و امان خواهد بود.

به امید آن روز

ابراهیم شفاهی  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha