یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/ کارشناس دینی گفت: حضرت زهرا(س) الگویی برای تمام جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری حوزه در مازندران، فاطمه محضری کارشناس دینی، در نشست اخلاقی در جمع طلاب مدرسه علمیه الزهرا(سلام الله علیها) بابل، با اشاره به الگو قرار دادن رفتار و سبک زندگی حضرت زهرا(سلام الله علیها) برای بانوان جامعه امروز، اظهار کرد: طبق روایات، امام زمان(عجل الله تعالی فرجه)،‌ حضرت زهرا(سلام الله علیها) را الگوی خود معرفی می‌کنند، این یعنی، حضرت الگویی برای تمام جامعه هستند.

وی با اشاره به ویژگی‌های اخلاقی حضرت خاطرنشان کرد: اولین ویژگی اخلاقی آن حضرت، ادب ایشان در برابر خداوند، حضرت رسول(صلی الله علیه و آله)، حضرت علی(علیه السلام) و ... است، حضرت فاطمه(علیها سلام) در تمام معاشرت‌ها و امور زندگی، ادب را رعایت می‌کردند و همین ویژگی بود که ایشان را الگوی زنان و مردان قرار می‌دهد؛ اگر ما بتوانیم همین یک ویژگی را کسب کنیم، زندگی‌ها اخلاق‌محور خواهد شد.

کارشناس مسائل دینی اضافه کرد: آن حضرت، امام‌شناس بودند و از ایشان حمایت کردند، این حمایت از حضرت علی(علیه السلام) به‌عنوان همسرشان نبود، بلکه دفاع از امام زمان خود انجام دادند و شناختی از امام زمان کسب کرده بودند را به سایرین نیز نشان ‌دادند.

وی تاکید کرد: زمان‌شناسی یکی دیگر از ویژگی‌های حضرت است که در بزنگاه‌ها و سر وقت، هر آنچه که لازم بود را مطرح می‌کردند؛ دشمن‌شناسی از دیگر ویژگی آن حضرت است که به صورت مستقیم و غیرمستقیم داشتند و دشمنان را به مردم معرفی می‌کردند؛ ادب، حیا، عفت، فضیلت‌محوری و امام‌شناسی از جمله ویژگی‌هایی است که زنان و مردان جامعه امروز ما می‌توانند از آن حضرت الگو بگیرند.

محضری تاکید کرد: معرفی شخصیت حضرت نباید مختص روز زن و یا ایام فاطمیه باشد، امروز هدف دشمنان، الگوسازی نامناسب برای زنان جامعه است، ما نیز برای شناساندن حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) باید از ابزار روز بهره ببریم تا این الگوی کامل و بی‌نظیر را به بانوان جامعه معرفی کنیم.

این کارشناس مسائل دین یادآور شد: طرز تفکر و عمل حضرت باید جهانی شود و در زمینه‌های مختلف علم و فناوری، ورزش و هنر، اخلاق و اعتقاد و سایر امور وارد شود؛ چراکه حضرت علاوه بر دعا و اهل ذکر بودن، در تمام بخش‌های عملیاتی جامعه حاضر بودند.

محضری خاطرنشان کرد: فرهنگ فاطمی را برای نسل امروز با زبان خودشان ترویج دهیم، دولتمردان، علما، دانشجویان، رسانه‌ها، داستان‌نویسان و فیلم‌سازان همه باید فرهنگ و الگوی فاطمی را ترویج دهند؛ جریان‌سازی یکی از اصولی است که باید در الگوسازی شخصیت حضرت زهرا(علیها سلام) مدنظر قرار دهیم؛ ۵۰ نفر از یاران حضرت ولیعصر(عجل الله تعالی فرجه) خانم‌ها هستن و این نشان از آن دارد که اسلام بیش از همه ادیان به زنان اهمیت می‌دهد.

انتهای خبر ۳۱۳/۴۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha