سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حیراله رهسپار فرد

حوزه/ رئیس دبیرخانه ملی فناوری‌ها و نوآوری‌های علوم انسانی و اسلامی گفت: از وزارت علوم درخواست کردیم که در اقدامی ترویجی یک تور ملی فناوری با موضوع خاص علوم انسانی و اسلامی برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، خیراله رهسپارفرد پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲۷ دی‌ماه در نشست مدیران مراکز فناوری و نوآوری علوم انسانی، اسلامی و صنایع خلاق کشور که در سالن جلسات پارک علم و فناوری استان قم برگزار شد، اظهار کرد: دبیرخانه ملی فناوری‌ها و نوآوری‌های علوم انسانی و اسلامی از آبان‌ماه در این پارک آغاز به کار کرده است.

وی افزود: در دی‌ماه نپیش‌نویس آئین‌نامه دبیرخانه آماده شد و از وزارت علوم درخواست کردیم که در اقدامی ترویجی یک تور ملی فناوری با موضوع خاص علوم انسانی و اسلامی برگزار کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم هم‌افزایی را لازمه اصلی هدایت درست دبیرخانه دانست و گفت: در عرصه علوم انسانی اسلامی افراد و نهادهای بسیاری فعالیت داشته‌اند ولی این فعالیت‌ها به خروجی کاربردی محور در این حوزه منجر نشده است.

وی با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری‌های کلان قابل قبول بوده است خاطرنشان کرد: در حوزه کاربردی‌سازی علوم انسانی بیش‌تر به دنبال رؤیاها و آرزوها بوده‌ایم لذا برونداد مطلوبی نداشته‌ایم.

رئیس دبیرخانه ملی فناوری‌ها و نوآوری‌های علوم انسانی و اسلامی درخصوص اهداف عملیاتی این دبیرخانه افزود: این اهداف شامل رفع نیازهای فناورانه حاکمیتی در تحقق و تحول در اسناد و چشم اندازها، ایجاد پایگاه داده قابل اتکا در معرفی محصولات به بازارهای الکترونیکی، ایجاد بستر تکمیل زنجیره ارزش، ایجاد بستر همکاری پارک‌های کشور در توسعه محصولات فناورانه، کمک به کاربردی‌سازی یافته‌های علوم انسانی و اسلامی، کمک به توسعه فن آوری‌های و نوآوری‌ها در دانشگاه، ایجاد بازار برای محصولات فناورانه پارک‌های علم و فناوری و ایجاد زمینه شناسایی محصولات دارای آمارگی صادراتی مناسب است.

وی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی به راحتی می‌توانیم به اهداف خود برسیم، تصریح کرد: نمودارها و آمارها نشان می‌دهد که ما در عرصه اجرا توان‌مند هستیم و توان اجرا داریم.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اشاره به اینکه از نظر پارک علم و فناوری در عرصه علوم انسانی و اسلامی وضع بدی نداریم، یادآور شد: در این نشست به دنبال روش‌ همکاری، عناصر اصلی قابل مطالبه از حاکمیت، شاخص‌های تقویت زیست بوم فناوری و نوآوری علوم انسانی و اسلامی، تبدیل تجربه‌های زیسته به مدل توانمندسازی و بهبود محتوای آموزشی و ارائه مدل هم‌افزایی نهادهای علمی‌‎ حاکمیتی واحدهای فناور بری آزادسازی همه ظرفیت‌های نیروهای دانش آموخته هستیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha