یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۴ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 12, 2024
حجت الاسلام پناهی

حوزه/ حجت الاسلام پناهی از برگزاری دو رویداد مهم ملی به میزبانی استان خوزستان در بهمن ماه خبر داد.  

حجت الاسلام مهدی پناهی مدیر امور فرهنگی و ایثارگران حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در اهواز، اظهار داشت: در آستانه ایام شکوهمند دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم و امیدواریم همواره بتوانیم در راستای اهداف مقدس انقلاب اسلامی گام برداریم.

وی افزود: ان‌شاءالله با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته امسال دو رویداد بسیار مهم ملی را در ایام دهه فجر و بهمن ماه در حوزه‌های علمیه کشور با همکاری بسیج طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه در استان خوزستان شاهد خواهیم بود.

مدیر امور فرهنگی و ایثارگران حوزه‌های علمیه، خاطرنشان کرد: استان خوزستان استانی است که حق بسیار بزرگی بر گردن همه ما ایرانیان داشته و با تقدیم هزاران شهید نقش بسیار مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و لذا همه ما ایرانیان خود را مدیون این استان شهید پرور می‌دانیم.

وی ادامه داد: اولین رویدادی که امسال به میزبانی استان خوزستان برگزار خواهد شد، جشنواره ملی فرهنگی ورزشی طلاب و روحانیون حوزه‌های علمیه کشور است که در این جشنواره حدود هزار و دویست نفر از طلابی که در ۱۰ رشته ورزشی مختلف در جشنواره‌های استانی فرهنگی ورزشی طلاب و روحانیون توانسته بودند مقام‌های نخست را کسب کنند، به رقابت خواهند پرداخت.

دبیر ستاد راهبری ورزش حوزه‌های علمیه بیان کرد: امیدواریم این جشنواره همانگونه که از اسمش مشخص است، یک جشنواره به تمام معنا فرهنگی ورزشی بوده که در آن طلاب و روحانیونی که رویکرد آنها همواره در همه مسائل فرهنگی است، حضور داشته باشند و بتوانیم یک فرهنگ سازی عظیم را در کنار این جشنواره فرهنگی ورزشی در استان خوزستان داشته باشیم.

وی اظهار کرد: جا دارد از زحمات مجموعه مدیریت حوزه علمیه خوزستان، معاون امور طلاب و دانش آموختگان استان، استاندار خوزستان، فرمانده سپاه استان، فرمانده بسیج طلاب و روحانیون خوزستان، مدیرکل ورزش و جوانان و همه دست اندرکاران و مسئولین استانی که برنامه ریزی خوبی در جهت برگزاری هرچه بهتر این جشنواره فرهنگی ورزشی داشته‌اند، صمیمانه تقدیر و تشکر کنم.

مدیر امور فرهنگی و ایثارگران حوزه‌های علمیه، ادامه داد: رویداد دومی که در بهمن ماه امسال در استان خوزستان طبق روال سنوات گذشته خواهیم داشت، برگزاری اردوهای راهیان نور حوزه‌های علمیه است که با برنامه‌ریزی‌هایی که صورت گرفته، تصمیم داریم هشت هزار نفر از طلاب و روحانیون سراسر کشور را جهت شرکت در این اردوها به استان خوزستان اعزام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: از اتفاقات خوبی که امسال در خصوص برگزاری اردوهای راهیان نور افتاده، این است که طی یک قرارداد ستادی که با شرکت مسافربری جوان سیر داشته‌ایم، حوزه‌های علمیه سراسر کشور می‌توانند در استان‌های مختلف با هماهنگی با این شرکت نسبت به تأمین اتوبوس و اعزام طلاب و روحانیون خود با خیال آسوده اقدام نمایند.

حجت الاسلام پناهی ابراز کرد: تلاش ما بر این است که با همکاری سازمان بسیج طلاب و روحانیون سراسر کشور بتوانیم تمامی این ۸ هزار داوطلب را به مناطق راهیان نور اعزام کنیم تا طلاب و روحانیون بتوانند بهره کافی و وافی معنوی از این سرزمین مقدس و مبارک که آغشته به خون شهداء و متبرک به قدم‌های شهداء، جانبازان و ایثارگران کشور است را برده و مبلغین بسیار خوبی برای اردوهای راهیان نور دیگر اقشار جامعه باشند.

وی گفت: طلاب و روحانیون باید خود را میزبان همه اقشار جامعه در بحث راهیان نور دانسته و مبلغ حضور مردم در این مناطق بسیار مقدس باشند.

مدیر امور فرهنگی و ایثارگران حوزه‌های علمیه یادآور شد: طلاب و روحانیون باید سعی کنند مطالبی را که نسبت به شهداء، جانبازان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس می‌دانند به مردم منتقل کنند و از این فضای معنوی برای تبلیغ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کافی و وافی را ببرند.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha