دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
علامہ سید ساجد علی نقوی

حوزه/ حجت‌الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی گفت: تروریسم مشکل مشترک پاکستان و ایران است که برای رفع آن مذاکراتی در سطوح بالای دو کشور برگزار شده است. برای از بین بردن تروریسم، هر دو کشور از طریق گفتگو، برنامه موثری را پیش گیرند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سید ساجد علی نقوی رئیس شورای علمای شیعه پاکستان در واکنش به وضعیت کنونی مرزهای ایران و پاکستان گفت: پاکستان و ایران، دو کشور برادر و همسایه، نه تنها در مشکلات مشترک در کنار یکدیگر ایستاده اند، بلکه در بسیاری از مسائل جهانی از جمله مسئله فلسطین و تروریسم نیز موضع یکسانی دارند. پس از جنگ غزه که خاورمیانه، آسیا و جهان اسلام با چالش‌ها روبرو هستند. تنش مرزی بین دو کشور اسلامی می‌تواند توجیهی برای استثمار نیروهای دشمن و استعمار باشد. مسائل از طریق گفتگو و رایزنی حل و فصل خواهد شد.
حجت‌الاسلام سید ساجد علی نقوی در ادامه افزود: ایران و پاکستان در بسیاری از مسائل و مشکلات جهان موضعی یکسان و اتفاق نظر دارند. مسئله فلسطین در سازمان ملل، بحث های توهین آمیز و وضعیت منطقه را می توان نام برد. زیرا این دو کشور نه تنها روابط عمیق، فرهنگ و تاریخ نزدیکی دارند بلکه مردم و دولت هر دو کشور نیز ارتباط مستحکمی دارند. امیدواریم هر دو طرف با درک حساسیت موضوع، صبر نشان دهند و آن را از طریق مذاکره دوجانبه حل کنند.
وی در ادامه گفت: تروریسم مشکل مشترک پاکستان و ایران است که برای رفع آن مذاکراتی در سطوح بالای دو کشور برگزار شده است. برای از بین بردن تروریسم، هر دو کشور از طریق گفتگو، برنامه موثری را پیش گیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha