یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
جمالی

حوزه/ رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر از ایجاد ۱۴ موکب دائمی فرهنگی در نوار ساحلی بوشهر در شب‌های چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر،‌ حجت‌الاسلام یوسف جمالی، رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر صبح امروز با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر با سعید رازقی رئیس دانشگاه و مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر دیدار و درباره چگونگی تعاملات در انجام امور فرهنگی در گستره شهر گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام جمالی در دیدار با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر از ایجاد ۱۴ موکب دائمی فرهنگی در نوار ساحلی بوشهر در شب‌های چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه خبر داد و اظهار کرد: این برنامه‌ها با مشارکت خودجوش گروه‌های مردمی اجرا می‌شود، اما هر موکب نیازمند معین و حامی است تا وجهه بهتری پیدا کند.

وی یکی از مسائل مهم را مسئله حجاب و عفاف برشمرد و افزود: توجه به طرح‌های فرهنگی در سواحل استان بوشهر ضروری بوده و در ساماندهی سواحل و پلاژ و طرح‌های فرهنگی اقدامات خوبی انجام شده که لازم است این برنامه‌ها روزافزون شود. حجاب و عفاف نه با موازین سلبی و نه فعالیت فرهنگی صرف اجرایی نخواهد شد، بلکه با تلفیقی از این دو رویکرد، باید بدان پرداخت.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر با ابراز خرسندی از نوع تفکر و رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به مسائل فرهنگی، اضافه کرد: این نوع رویکرد با استقبال روبه‌رو بوده که نشان دهنده حرکت صحیح و ارزشمند دانشگاه است. نگاه انقلابی و ولایی در دانشگاه وجود دارد و بستر فعالیت در این باره نیز فراهم بوده، اثرگذاری هر برنامه یا فعالیت به‌ویژه در حوزه فرهنگ، نیازمند همراهی و همگامی همه منابع، مصارف و نیروی انسانی است. دانشگاه می‌تواند در سطح جامعه ایده پرداز و نگاهی تأثیرگذار به مسائل داشته باشد.

حجت الاسلام جمالی با اشاره به اینکه دانشگاه در سنوات قبل متولی برنامه‌های مردمی مناسبی در سطح جامعه بوده است، عنوان کرد: یکی از توقعاتی که از دانشگاه می‌رود این است که بیش از گذشته در این حوزه ورود کند؛ چرا که با هم‌افزایی، برنامه‌ها قدرت و برد بیشتری پیدا می‌کند.

وی فرهنگ دینی را موضوعی پایه‌ای و اساسی عنوان کرد و گفت: همه ما در قبال این موضوع مسئول هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha