پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
بیژن شمس

حوزه/ معاون بسیج اساتید استان اصفهان با بیان اینکه حدود ۳۰۰ شبکه فارسی زبان به صورت مداوم در حال بزرگنمایی مشکلات کشور هستند و همواره نظام جمهوری اسلامی ایران را برای مخاطبان خود نظامی ناکارآمد جلوه می دهند، گفت: این سوال مطرح می شود که اگر ایران از نظر آنها یک کشور عقب مانده است، چرا نظام غرب با ما در تقابلی به این حجم و گستردگی است؟

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، بیژن شمس پیش از ظهر امروز در جلسه آگاه سازی سیاسی در جلسه بصیرتی کارکنان منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی با طرح این سوال که چرا غرب با نظام جمهوری اسلامی در تقابل است و ریشه های این تقابل چیست؟ و در نظام جمهوری اسلامی ایران چه چیزی وجود دارد که نظام غرب همواره به دنبال انهدام آن است؟، گفت: اساسا کشور ایران برای آنها چه اهمیتی دارد که در سند امنیت ملی آمریکا ۲۴ بار اسم ایران آمده است.

وی افزود: حدود ۳۰۰ شبکه فارسی زبان به صورت مداوم در حال بزرگنمایی مشکلات کشور هستند و همواره نظام جمهوری اسلامی ایران را برای مخاطبان خود نظامی ناکارآمد جلوه می دهند و به موازات آن سعی می کنند حکومت پهلوی را در دهه های گذشته بسیار کارآمد جلوه دهند.

کارشناس سیاسی تصریح کرد: در مقابل این هجمه گسترده رسانه های بیگانه این سؤال مطرح می شود که اگر ایران از نظر آنها یک کشور عقب مانده است و ما نسبت به دوره های گذشته پس گرد کرده ایم و رشدی نداشته ایم چرا نظام غرب با ما در تقابلی به این حجم و گستردگی است؟ و چرا ایران برای نظام غرب آنقدر مهم است که در سند ملی آمریکا صراحتا از مقابله با ایران صحبت شده است؟

معاون بسیج اساتید استان اصفهان عنوان کرد: اتفاقات بعد از جنگ جهانی دوم مسیر جهان را به سمت جهان دو قطبی حرکت داد و از میان گرد و غبار این جنگ دو قدرت آمریکا و اتحاد جماهیر شوروی سر بر آورد و مدعی شدند هیچ قدرتی جز این دو وجود ندارد و تا ۲۰ سال قدرت خود را به رخ یکدیگر می کشیدند.

وی با اشاره به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱، گفت: پس از آن آمریکایی ها اعلام کردند که تنها ابرقدرت جهان هستند، در واقع نظام غرب از سال ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۹ به مدت ۲۰ سال تلاش کرد این موضوع را در کل جهان نهادینه کند که اولا آنچه دنیا به او می رسد تا سال ۲۰۰۰ تمام شده است و دوما همه نظام ها باید از بین بروند.

دبیر ستاد جهاد تبیین پیام نور کشور به نگارش و چاپ کتاب هایی مرتبط با این موضوع نیز اشاره کرد و اظهار داشت: به طور مثال کتاب «پایان فضیلت» به طور گسترده چاپ و در سراسر جهان منتشر شد که بیان می داشت آن ارزشی برتر است که مبتنی بر قدرت باشد و منظور او فضیلت آمریکا بود.

شمس افزود: کتاب «پایان نظم» اثر فوکویاما نیز منتشر شد و او هم معتقد بود آن نظمی وجود دارد که مبتنی بر قدرت است و منظور او نیز نظم آمریکایی بود.

وی افزود: در سال ۱۳۵۲ یعنی چند سال قبل از پیروزی انقلاب یک بنر با یک جمله بر روی تعداد ۲۰۰ اتوبوس در شهر های مختلف اروپا به حرکت در آمدند و آن جمله این بود: «دیگر خدا وجود ندارد» و به این معنی بود که لیبرال دموکراسی غرب پاسخگوی همه نیازهای بشری است و انسان دیگر به تعالیم الهی نیازی ندارد.

معاون بسیج اساتید استان اصفهان هدف و تلاش استکبار جهانی به رهبری آمریکا از کنار زدن تعالیم الهی را پایین آوردن انسان تا حیوان و به تعبیری پایین تر از حیوان عنوان کرد و گفت: گواه این ادعا این است که در تمام ایالت های آمریکا و کشورهای اروپایی همجنس بازی و ازدواج با حیوان به صورت رسمی صورت می گیرد و این پایان هژمونی غرب و انتهای تمدن غربی است.

وی از دانشگاه های بزرگ و مدعی اروپایی انتقاد کرد و گفت: چرا مراکز علمی و پژوهشی کمترین اعتراضی به تصویب و رسمیت همجنس بازی در غرب نکردند.

شمس در ادامه سخنرانی خود نظام جمهوری اسلامی ایران را نظامی مبتنی بر وحی و مبارزه با ظلم و ستم عنوان کرد و گفت: دقیقا بر عکس هژمونی غرب، ایران اسلامی به دنبال احیای جایگاه واقعی انسان به عنوان خلیفه الهی است و می گوید: خدا هست و حاکمیت از آن خداست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha