چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
ر

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین فرجی برلزوم امام شناسی با مراجعه به نهج البلاغه تاکید کرد و یاد آور شد: پیامبر اکرم (ص) فرمود اگر کسی می خواهد انبیاء الهی را ببیند باید به جمال حضرت علی (ع) نگاه کند چرا که او خلاصه شده انبیاء است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی شب گذشته در مراسم جشن میلاد حضرت علی بن ابیطالب(ع) در هیئت حسینی نخل کاشان«صدره و سرفره کاشان» برگزار شد، ضمن تبریک ۱۳ رجب سالروز تولد اولین مولود کعبه حضرت علی بن ابیطالب (ع) عدالت محوری را یکی از مهمترین ابعاد شخصیتی آن حضرت دانست و اظهار داشت: امروز اگر پادشاهان، روسای جمهور و حاکمان جهان بخواهند کشورشان را عدالت محور اداره نمایند، راهی جز عمل کردن به عهدنامه امیر مومنان به مالک اشتر ندارند.

وی به مفهوم عدالت از دیدگاه حضرت (ع) اشاره کرد و برلزوم به کارگیری عهد نامه عدالت محوری آن حضرت در دنیای امروز تاکید کرد و ابراز داشت: به کارگیری عهد نامه عدالت محوری حضرت علی (ع) می تواند جهان امروز را پر از عدل و داد کند.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی برلزوم امام شناسی با مراجعه به نهج البلاغه تاکید کرد و یاد آور شد: پیامبراکرم (ص) فرمود اگر کسی می خواهد انبیاء الهی را ببیند باید به جمال حضرت علی (ع) نگاه کند چرا که او خلاصه شده انبیاء است.

مدیر سابق حوزه علمیه کاشان تصریح کرد: برای مورچه شناسی به جای استفاده از کتب خارجی به اولین خطبه حضرت (ع) در نهج البلاغه راجع به مورچگان، زنبور عسل ،خفاش ، طاووس و هرآنچه که بشریت امروز به آن نیاز دارد و ۱۴۰۰ سال پیش در این کتاب بیان شده مراجعه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی با بیان اینکه براساس نظر کارشناسان شرقی اگر معاویه ملعون نبود، امروز تمام مردم دنیا شیعه بودند یاد آور شد: «هنری مارتی» اسلام شناس شرقی ۱۸۰سال که هواپیما و امکانات نبود در دیداری که با علامه نراقی در مدرسه علمیه امام خمینی (ره)کاشان داشتند، پس از مناظرات سختی که با ایشان داشتند با مکتب اهل بیت (ع) و نهج البلاغه آشنا شد و مسلمان شد.

وی تصریح کرد : این اسلام شناس شرقی گفت هر پیامبری که از دنیا رفته دین خودش را نیز با خودش برده است ولی به برکت حضرت علی (ع) ،حادثه عظیم عاشورا و انتظار ظهور امام زمان (عج) تنها مذهبی که زنده ماند شیعه بود.

مدیر سابق حوزه علمیه کاشان با انتقاد از کم کاری در انتقال مفاهیم دینی به نسل جوان با بیان اینکه مبلغین ، ائمه جماعات مساجد و خانواده ها آثار و برکات نماز را برای نسل جوان بیش از پیش تبیین نمایند.

مدیر سابق حوزه علمیه کاشان تصریح کرد: هرچقدر شناخت و معرفتمان را نسبت به دین بالا ببریم یقینا بهتر خواهیم توانست دین را به جهان منتقل کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی تصریح کرد: خانمی که ۳۰ سال است محجبه است برای اینکه دخترش حجاب را زیر پانگذارد ۳۰ دقیقه راجع به حجاب، برکات و آسیب های ضد حجاب برای دختر خودش صحبت کند.

وی به دیدگاه شهید بهشتی راجع به اسلام تسلیمی، تعلیمی، تفهیمی اشاره کرد و ابراز داشت: اسلام تعلیمی اگر در سنین بلوغ تبدیل به اسلام تفهیمی نشود با هر شبهه ای دچار آسیب می شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی اسلام تعلیمی را حلال و حرام، خوبی و زشتی ها و زیبایی ها دانست و ادامه داد: اسلام تعلیمی که دلایل زشتی ها، خوبی، بدی ها و فلسفه حکمت دین است باید بهتر بدانیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha