چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
image.png

به منظور برگزاری «همایش مصباح الفکر» به مناسبت سومین سالگرد ارتحال عالم ربانی محمدتقی مصباح یزدی، پس از برگزاری جلسات اصلی در شهر مقدس قم، همایش بزرگداشتی نیز در سه استان عراق به همت نمایندگی المصطفی در این کشور برگزار شد.

روز اول همایش در سالن همایش‌های بیت الحکمة عراقی بغداد پایتخت کشور عراق با حضور جمعی از شخصیت های علمی و دانشگاهی و سیاسی برگزار شد.

در ابتدا سرود ملی جمهوری اسلامی ایران و سرود ملی جمهوری عراق نواخته شد و سپس آقای دکتر عبدالباقی الخزرجی از اعضای هیئت امنای بیت الحکمة العراقی در سخنانی ضمن خوش آمدگویی سخنانی را ارائه کرد.

در ادامه آیت الله اراکی سخنانی را به مناسبت همایش ارائه نمود و سپس حضرت آیت الله فیاضی به ایراد سخن پرداخت.

سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علی مصباح یزدی آغاز گر بخش دوم بود و در ادامه آقای دکتر حمید التمیمی رئیس دانشگاه المستنصریه‌ی بغداد سخنانی را ارائه نمود.

قرائت فاتحه به روح شهدای پیروزی حاج قاسم سلیمانی و حاج ابو مهدی المهندس و شهدای حادثه‌ی تروریستی کرمان پایان بخش روز اول همایش بود.

روز دوم همایش در دانشگاه کوفه نجف اشرف برگزار شد. این دانشگاه یکی از مهمترین دانشگاه‌های دولتی عراق محسوب می‌گردد و به پشتوانه‌ی بزرگی همچون عتبه‌ی علویه‌ی مقدسه، در میان جامعه‌ی علمی عراق از جایگاه والایی برخوردار است.

در ابتدای این همایش که با حضور تعدادی از شخصیت‌های دانشگاهی و رسمی و دینی برپا شد، آقای دکتر سلیم الجصانی، رئیس دانشکده‌ی فقه دانشگاه کوفه در سخنانی ضمن خیر مقدم به حضار در خصوص شخصیت علامه مصباح یزدی و آثار و نتایج باقیمانده از ایشان به ایراد سخن پرداخت.

در ادامه نماینده‌ی مقام معظم رهبری در عراق حضرت آیت الله سید مجتبی حسینی سخنان خود را ارائه نمود و سپس تنی چند از شخصیت‌های شرکت کننده در همایش سخنرانی داشتند.

روز سوم همایش بزرگداشت درگذشت علامه مصباح یزدی در سالن اجتماعات دانشکده علومی اسلامی دانشگاه وارث الانبیاء کربلاء مقدسه برگزار شد.

این همایش با حضور نمایندگانی از عتبه‌ی حسینیه‌ی مقدسه، عتبه‌ی عباسیه، کنسولگری جمهوری اسلامی در کربلا، نخست وزیری جمهوری عراق و تعدادی زیادی از شخصیت‌های علمی و دانشگاهی و حوزوی در کربلا برپا گردید.

آقای دکتر طلال الکمالی رئیس دانشکده طی سخنانی به میهمانان همایش خیر مقدم گفت و در ادامه حجت الاسلام والمسلمین احمد الصافی در خصوص نقش علامه مصباح یزدی در علوم معنوی و آثار ایشان بر روی شخصیت طلاب در ابعاد مختلف سخنانی را ارائه کرد.

همچنین حضرت آیت الله شیخ رجبی نیز سخنانی در این باره داشتند و جلسه با قرائت فاتحه به روح شهدا به پایان رسید.

همایش مصباح الفکر بمناسبت بزرگداشت علامه مصباح یزدی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha