چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
اعتکاف

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانه الرسول(سلام الله علیها) قشم گفت: مراسم معنوی اعتکاف با حضور پرشور ۱۰۷ نوجوان در مسجد قشم برگزار شد.

خانم مریم ماهوتیان، معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانه الرسول(سلام الله علیها) قشم در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، اظهار داشت: آیین معنوی اعتکاف در قشم با حضور ۱۰۷ نفر معتکف نوجوان در سحرگاه ۱۳ رجب آغاز شد و تا اذان مغرب شب ۱۵ رجب به پایان می‌رسد.

وی تصریح کرد: در این ایام حلقه های معرفتی با ارائه مباحث تربیتی، مهارتی، بصیرتی و معرفتی در راستای تربیت نیروهای انقلابی و اسلامی تشکیل شد و نوجوانان در این حلقه همدلی و همیاری و رابطه دوستانه را تجربه کردند.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه ریحانه الرسول(سلام الله علیها) قشم با بیان اینکه با برپایی حلقه ها روحیه و علاقه اجتماعی دانش آموزان تقویت می شود، گفت: در این حلقه ها، مربیان دانش آموزان را استعدادیابی کرده، چهره به چهره پای صحبت های آنها نشسته و پاسخگوی سؤالات و شبهات آنها بودند، با تشکیل این دورهمی‌ها، معنویت، صمیمیت و همدلی همراه با شور و شوق در چهره دانش آموزان نمایان بود.

مراسم معنوی اعتکاف با حضور پرشور نوجوانان در قشم برگزار شد

وی به‌ روایتی از پیامبر(صلی الله علیه و آله) اشاره کرد و افزود: پیامبر اکرم می فرمایند «"أفْضَلُ النّاسِ مَنْ عَشِقَ العِبادَةَ فَعانَقَها وَاَحَبَّها بِجَسَدِهِ وَتَفَرَّغَ لَها" با فضیلت‌ترین مردم کسی است که عاشق عبادت باشد و با اشتیاق تمام عبادت را به آغوش بکشد و با جسمش آن را دوست بدارد و برای آن فراغتی به وجود بیاورد.»

خانم ماهوتیان در پایان اظهار داشت: مساجد همواره به عنوان پایگاه اعتکاف، مرکز خلوت و انس عابدان با معبود خویش محسوب می‌گردند و اعتکاف روزهایی در خلوت خویش با خود بودن و به یاد خدا زیستن است.

مراسم معنوی اعتکاف با حضور پرشور نوجوانان در قشم برگزار شد

  • مراسم معنوی اعتکاف با حضور پرشور نوجوانان در قشم برگزار شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha