سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۸ شوال ۱۴۴۵ | May 7, 2024
مدیر حوزه علمیه استان گلستان

حوزه/ مدیرحوزه‌ علمیه استان گلستان در پیامی از حضور معنوی مردم‌، جوانان، نوجوانان و بویژه طلاب در مراسم معنوی اعتکاف ۱۴۰۲ و همچنین عوامل اجرایی آن در استان تقدیر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از گرگان، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیمی مدیر حوزه‌ علمیه استان گلستان در پیامی از حضور معنوی مردم‌، جوانان، نوجوانان و بویژه طلاب در مراسم معنوی اعتکاف ۱۴۰۲ و همچنین عوامل اجرایی آن در استان تقدیر کرد که متن آن به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

پیامبر اکرم صلّی الله علیه و آله فرمودند:
مَنِ اعتَکَفَ إیمانا وَ احتِسابا غُفِرَ لَهُ ما تَقَدَّمَ مِن ذَنبِهِ؛

همه گناهان گذشته کسی که از روی ایمان و برای رسیدن به ثواب الهی معتکف شود، آمرزیده می شود. (کنزالعمّال)

انسان در گریز از هوای نفس و فرار از اشتغالات زندگی در طریقت انس با معبود همواره نیازمند خلوتی است تا در انزوای وجود خویش در آثار صنع پروردگارش با دیده عبرت بیاندیشد و با سوز دل و اشک دیده، باطن خود را از زنگار گناهان بشوید و خانه دل را مصفای حضور خالق هستی بخش سازد.
و اعتکاف زمینه چنین خلوتی را فراهم می‌کند.
بحمدالله این خلوت عاشقانه و عارفانه روزهای ماه مبارک رجب با یاد امیر مومنان وائمه اطهارو زینب کبری (علیهم السلام) احساس های شوق برانگیز وشور آفرین معتکفین، فضای جامعه اسلامی وبویژه استان گلستان را عطر آگین کرد.
حضور جوانان، نوجوانان ،دانش آموزان و همچنین حضور پررنگ طلاب در برگزاری حلقه های معرفتی، نشست های سیاسی و اخلاقی، ادعیه خوانی و اذکار در این مراسم جلوه های کم نظیری از تجلی و رویش های انقلاب اسلامی است.
امیدوارم که معتکفین بزرگوار و خانواده محترم ایشان از این لحظات پاک و معنوی استفاده کافی را برده و ظرفیت کافی برای ارتقاء و رشد معنویت خود رارقم زده باشند و
تمام تلاش خود را در نگهداری و ازدیاد این توشه ارزشمند به کار گیرند.

بر خود لازم می‌دانم از همه مجریان و برگزار کنندگان اعتکاف، اداره کل تبلیغات اسلامی ، ائمه جماعات ، هیأت امنای مساجد،خیرین عزیز ، طلاب گرامی و زحمت کشانی که به هر نحوی در برگزاری این مراسم در استان گلستان نقش آفرینی کردند؛ تشکر ویژه داشته باشم.

از درگاه خداوندمتعال، توفیق و سربلندی و سرافرازی همگی را مسئلت می نمایم.

محمدرضا ابراهیمی
مدیر حوزه علمیه استان گلستان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha