دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
اولین دور گفت‌وگوهای ادیانی حوزه‌های علمیه و فرانسیسکن‌های واتیکان در ایتالیا برگزار گردید

حوزه/ اولین دور گفت‌وگوهای ادیانی حوزه‌های علمیه و فرانسیسکن‌های واتیکان در مقر فرانسیسکن‌ها در شهر آسیزی ایتالیا ، از مقدس ترین شهرهای مسیحیت کاتولیک برگزار گردید.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هیأت اعزامی حوزه‌های علمیه متشکل از آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمیان مسئول دبیرخانه شورای عالی حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین ملانوری معاون تبلیغ حوزه‌های علمیه، حجت‌الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری معاون ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه و حجت‌الاسلام والمسلمین امین دین مسئول دفتر ادیان و مذاهب حوزه‌های علمیه در این دور گفت‌وگوها با هیأت عالی فرانسیسکن‌ها متشکل از عالیجناب توماس شیمشاک دبیرکل فرانسیسکن‌ها، برادر سیلوستر بژان استاد دانشگاه و مسئول سابق گفت‌وگوهای ادیانی فرانسیسکن‌ها و برادر آندره مترجم رسمی عالیجناب پاپ فرانسیس در خلال جلسات متعددی به گفتگو نشستند.
در این دور گفت‌وگوها که به دعوت رسمی فرانسیسکن‌های واتیکان انجام شد، ضمن گفت‌وگو در عرصه‌ها و ظرفیت‌های مشترک اسلام و مسیحیت به ویژه مشترکات تشیع و فرانسیسکن‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
موضوعات مشترک مورد گفت‌وگو که صرفاً برخی از ده‌ها موضوع مشترک به شمار می‌رفت عبارت بودند از: «عدالت و ظلم‌ستیزی از منظر ادیان»، «فقر و زهد دینی»، «دعا و معنویت در دیدگاه شیعه و مسیحیت»، «حقوق بشر از منظر ادیان» و «نقد حقوق بشر غربی» که قرار است مباحث و مقالات ارائه شده در قالب مجموعه مقالاتی تنظیم، ترجمه و منتشر گردد.
اساتید و علمای حاضر در این دور از گفت‌وگو در ضمن مباحث، در عرصه‌های متنوع دیگری به تبادل نظر پرداخته و به پرسش‌های یکدیگر پاسخ گفتند.
پروفسور سیلوستره به شکل مبسوط ضمن تشریح تاریخ فرانسیسکن‌ها و آثار تاریخی شهر آسیزی، توضیحات الهیاتی نسبت به مسیحیت و سینت فرانسیس در قالب تشریح تابلوهای نقاشی و دیوارنگاره‌ها ارائه نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha