دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ساوه

حوزه/ به مناسبت دهه مبارک فجر، تجمع بزرگ بانوان شهرستان ساوه با سخنرانی مدیر و مدرس مؤسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول سلام الله علیها در امامزاده سید یحیی (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، خانم نجیبه کرمی، مدیر و مدرس مؤسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول سلام الله علیها در اجتماع باشکوه بانوان ساوجی که عصر دیروز برگزار شد، گفت: در جامعه جاهلی قبل از اسلام، زن از هویت و ارزشی برخوردار نبود و دین اسلام به زنان و حقوق آنان در خانواده و جامعه، ارزش و هویت بخشید.

وی با اشاره به نقش زنان در جامعه و تمدن اسلامی، خاطرنشان کرد: خداوند با نزول قرآن و بیان داستان های تاریخی و قرآنی متذکر شد که انسان ها از تاریخ عبرت بگیرند زیرا بی توجهی و ناآگاهی از وقایع تاریخی و شناخت عوامل آن موجب شکست در مواجهه با حوادث پیش رو خواهد شد.

کرمی با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در هویت بخشی به زنان در جامعه، تاکیدکرد: زنان در انقلاب اسلامی ایران نقش مهمی را ایفا کردند و از پیشگامان انقلاب به شمار می روند و در این مسیر می توان به نقش تربیتی و سازنده بانوان انقلاب اسلامی در تربیت نسلی با ایمان و متقی برای عصر ظهور پی برد.

مدیر مؤسسه آموزش عالی حوزوی ریحانه الرسول(س) با اشاره به اینکه امروز تیرهای دشمنان، جمهوری اسلامی ایران را نشانه گرفته اند، اضافه کرد: امروز مرزهای جنگی از زمینی تغییر یافته و دشمنان با جنگ شناختی از طریق فضای مجازی و تهاجم فرهنگی زنان را وارد جبهه جنگ نموده اند تا از طریق سقوط زنان و خانواده ها، انقلاب اسلامی ایران را از میان بردارند.

کرمی در ادامه به زنان مقاوم در جنگ غزه اشاره کرد و بیان داشت: زنان مقاوم غزه با ایمان قوی و اعتقادی راسخ، مردان خود را به جبهه ها رهسپار می کنند و با شهادت همسران و فرزندانشان، بر اعتقادات خود پایدار و استوار باقی مانده و تردیدی در عقایدشان ندارند.

مدرس حوزه علمیه در پایان خاطرنشان کرد : به استناد فرمایشات مقام معظم رهبری در اهمیت نقش بانوان در انتخابات؛ لازم است بانوان تلاش نمایند تا با ایجاد انگیزه و همراهی خانواده های خود در پای صندوق های رای، حضور فعال و پرشکوهی را در انتخابات رقم بزنند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha