یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
الشيخ قاووق

حوزه/ شیخ نبیل قاووق، تأکید کرد: موضع حزب‌الله در قبال مذاکراتی که در جریان است، با موضع انصارالله، حماس، جهاد اسلامی و مقاومت در عراق یکسان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ نبیل قاووق، عضو شورای مرکزی حزب‌الله لبنان در سخنرانی خود در مراسم بزرگداشتی که از سوی حزب الله برای سلمان محمد حسن فکیه، شهید راه قدس، در شهرک درکیفای جنوبی برگزار شد، تأکید کرد: موضع حزب‌الله در قبال میانجی‌گری‌ها و مذاکراتی که امروز در جریان است، با موضع انصارالله، حماس، جهاد اسلامی و مقاومت در عراق یکسان است و آن اینکه ابتدا تجاوز رژیم اسرائیل به غزه متوقف شود.

شیخ قاووق با اشاره به اینکه دشمن اسرائیلی هر روز لبنان را تهدید می کند، اما مقاومت از تهدیدات آن نمی ترسد؛ چراکه دشمن شکست خورده و از زخم های خونین ناله می کند، گفت: مقاومت برای همه احتمالات فراتر از هر محاسباتی آماده شده است و جنوب تنها عرصه ای برای شکست های آنها خواهد بود.

وی تأکید کرد: لبنان قدرتمند، امنیت خود را از کسی التماس نمی‌کند و تسلیم تهدید هیچ کس نمی شود، مورد تحقیر کسی قرار نمی‌گیرد و برای میانجیگری و تضمین بین‌المللی التماس نمی کند.

عضو ارشد حزب الله ادامه داد: بلکه این دشمن اسرائیلی است که امروز از کشورهای جهان و میانجی‌گر ‌های بین‌المللی التماس می‌کند و برای بازگشت شهرک‌نشینان به شهرک‌ها در شمال ضمانت می‌خواهد، زیرا آنها به توانایی ارتش خود برای محافظت از آنها اعتماد ندارند و از قدرت حزب الله می ترسند و تصمیم در جنوب را تصمیم سید حسن نصرالله می دانند.

وی معتقد است که دشمن اسرائیلی به بن بست رسیده و به هیچ یک از اهداف جنگ دست نیافته است و توانایی حل و فصل را ندارد و تنها شکست های بیشتر و زیان های عمیق تری از جنگ به دست می آورد.

شیخ قاووق با بیان اینکه آمریکا و انگلیس با لبنان و اعراب اعلام دوستی می کنند، بعد اقدام به دشمنی می کنند، گفت: تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن تجاوز به کل امّت، حاکمیت و عزت عربی است و یمن حق دارد از خود دفاع کند و در برابر حضور آمریکا و انگلیس در منطقه دست به هر کاری بزند.

عضو شورای مرکزی حزب‌الله خاطرنشان کرد: ما شاهد هیچ فشار رسمی اعراب بر آمریکا و رژیم اسرائیل برای توقف تجاوز به غزه نبوده‌ایم، بلکه فشارهایی از سوی برخی کشورهای عربی بر رهبری مقاومت در فلسطین برای دستیابی به دستاوردهای رژیم اسرائیل و آمریکا وجود دارد.

وی در پایان اشاره کرد: هر دست عربی به رژیم اسرائیل کمک می کند، دستی خیانتکار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha