یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان

حوزه/ شیخ نعیم قاسم، تاکید کرد: تصمیم کنونی برای توقف جنگ غزه، تصمیمی آمریکایی است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت شهید عباس الخرسا در بیروت تاکید کرد: تصمیم کنونی برای توقف جنگ غزه، تصمیمی آمریکایی است. اگر آمریکا تصمیم به توقف جنگ بگیرد، می‌تواند این کار را انجام دهد. کافی است بر نتانیاهو و دیگران فشار وارد شود، همه چیز به پایان می رسد، زیرا این ها همه ابزارهایی هستند که آنها را هر طور که می خواهند مدیریت می کنند.

شیخ قاسم افزود: همه امکانات نظامی که با آن جنگیدند از آمریکاست و اگر آمریکا می‌گوید با نتانیاهو مخالف است اما نمی‌تواند کاری بکند، پس این تبلیغات انتخاباتی است که بایدن می‌خواهد تا در داخل آرای خود را از دست ندهد، اما او دروغگو است.

عضو ارشد حزب الله بیان داشت: حالا اگر آمریکا تصمیم به توقف جنگ بگیرد، طبق هر توافقی هر چقدر هم که از نظر «اسرائیل» سخت باشد، متوقف خواهد شد، زیرا ادامه دادن جنگ فایده ای ندارد.

وی با بیان اینکه امروز تداوم جنگ وجود ندارد، بلکه تداوم نسل کشی است، افزود: مقاومت در فلسطین استوار، قوی و شجاعانه است.

شیخ قاسم ادامه داد: برای ما در لبنان، بارها تکرار کرده ایم که مقاومت برای ما لحظه ای گذرا نیست، مقاومت یک انتخاب است، یک انتخاب برای آزادسازی سرزمین و انتخابی برای دفاع از خاک و مردم است.

وی اشاره کرد: تا زمانی که رژیم اسرائیل وجود دارد، این بدان معناست که نه تنها در لبنان، بلکه در کل منطقه و البته در فلسطین، مقاومت باید باقی بماند، توسعه یابد و افزایش یابد.

عضو ارشد حزب الله اشاره کرد: بنابراین هیچ کس با ما درباره بحث هایی مانند اینکه در آینده چه اتفاقی برای آنها می افتد صحبت نمی کند؟ ابتدا خودتان را آماده کنید و تصمیم بگیرید که در داخل چه خواهید کرد... با این حال، ما به عنوان حزب الله گفتیم که اگر لبنانی ها امروز بر سر رئیس جمهوری توافق کنند، با وجود همه جنگ ها آماده انتخابات خواهیم بود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha