دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شیخ صنقور

حوزه/شیخ محمد صنقور گفت: اگر رژیم صهیونیستی می‌دانست که پشت این محکوم کردن چیزی نهفته است، جرأت نمی‌کرد این جنایت های بزرگ را مرتکب شود.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، شیخ محمد صنقور خطیب نماز جمعه و روحانی شیعه بحرینی گفت: دشمن صهیونیستی بر تجاوزات و ظلم خود پافشاری می‌کند و زشت‌ترین و فجیع‌ترین جنایات را مرتکب می شود؛ زیرا مطمئن است کسانی که از آن ها انتظار یاری ملت فلسطین می رود، اقدامی فراتر از محکوم کردن نخواهند نداشت.

وی افزود: اگر رژیم صهیونیستی می‌دانست که پشت این محکوم کردن چیزی نهفته است، جرأت نمی‌کرد این جنایت های بزرگ را مرتکب شود که سخنوران از توصیف آن عاجز هستند.

شیخ صنقور بیان داشت: از این رو این رژیم با نهایت ظلم و بی رحمی و وحشی گری و بی تردید و دلهره، به تجاوز خود ادامه می دهد و از محاصره ای که نزدیک به دو دهه بر مردم غزه تحمیل کرده است، بیم ندارد و از قطع شدن انرژی، آب، دارو و سوخت از مردم غزه هراسی ندارد.

وی افزود: اگر رژیم اشغالگر اسرائیل از چیزی هراس داشته باشد، آن چیز مبارزه رزمندگان مقاومت و شجاعت و دلاوری آنها در دفاع از قدس و مسئله فلسطین است که این رژیم و حامیانش در صدد نابودی آن هستند. تنها از همین می ترسد و نسبت به آن هشدار می دهد.

روحانی شیعه بحرینی با اشاره به عدم نقش «اداره اوقاف جعفری» در ایجاد و یا مجوز ساخت مساجد، حتی در مناطقی که شهروندان شیعه هستند، گفت: این در حالی است که اداره اوقاف اهل سنت در نظر دارد در روستاها و مناطقی که هیچ کس از شهروندان غیر شیعه در آن زندگی نمی کنند، مساجد بسازد.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد بیش از دو یا سه مسجد در یک منطقه ساخته می‌شود، با وجود اینکه اهل سنت در آن منطقه زندگی نمی‌کنند، این در حالی است که اداره اوقاف جعفری برای ساخت مساجد در مناطقی که شهروندان شیعه در آن سکونت ندارند، پیشقدم نمی‌شود.

شیخ صنقور در پاسخ به ادله اوقاف جعفری مبنی بر اینکه "ساخت مسجد در آن مناطق توجیهی ندارد زیرا شیعیان در آنجا زندگی نمی کنند"، گفت: این استدلال همچنین باید مانع از ساخت مسجد توسط اداره اوقاف اهل سنت در مناطقی شود که در آن شهروندان سنی ساکن نیستند.

وی ادامه داد: اگر گفته می شود مساجد مال خداست، این درست است، پس به شهروندان شیعه اجازه دهند که از این مساجد اذان بگویند و اجازه دهند در آن ها نماز جماعت بخوانند.

خطیب جمعه بحرین تاکید کرد: اداره اوقاف جعفری ساخت مساجد را حتی در روستاها و مناطقی که شهروندان شیعه در آن زندگی می کنند آغاز نمی کند و مردم نیز اجازه این کار را ندارند. هنگامی که ساکنان برای دریافت مجوز، نه برای ایجاد یک مسجد در مناطق خود، بلکه برای تجدید بنای مساجد موجود درخواست می کنند، اغلب تلاش های آنها با شکست مواجه می شود. در موارد محدودی که می توانند مجوز بگیرند، این کار تنها پس از تلاش و زمان بسیار انجام می شود که ممکن است سال ها طول بکشد، حتی اگر درخواست آنها تجدید بنای مسجد موجود باشد نه ایجاد مسجد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha