یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
سید ابراهیم امین السید

حوزه/ حزب الله لبنان مراسم بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم امین السید رئیس شورای سیاسی حزب الله، شیخ محمد یزبک رئیس هیئت شرعی حزب الله و شخصیت های دیگر برگزار شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حزب الله لبنان مراسم بزرگداشت چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم امین السید رئیس شورای سیاسی حزب الله، شیخ محمد یزبک رئیس هیئت شرعی حزب الله، سید حسین الموسوی معاون سیاسی دبیرکل حزب الله، حسین الحاج حسن، رئیس فراکسیون "بعلبک هرمل"، علی مقداد، ابراهیم الموسوی، ملحم الحجیری و ینال صلح از نمایندگان مجلس، حسین النمر مسئول منطقه بقاع، دکتر ایمن زعیتر نماینده جنبش امل، نمایندگان احزاب ملی و قومی لبنان، گروه های فلسطینی و فعالان دینی و اجتماعی، برگزار کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم امین السید در این مراسم گفت: این انقلاب اسلامی است که نظام جمهوری اسلامی از بطن آن بیرون آمد، نظامی که عملاً مقوله عدم امکان استقرار یک نظام سیاسی که بتواند احکام دین را با متغیرهای جامعه در هم آمیزد که از مدت ها پیش توسط غرب ترویج می شد را کنار زد.

وی با بیان اینکه غرب گزینه های ملّت ها را به دو گزینه محدود کرد و آن نظام دموکراسی یا نظام دیکتاتوری است، گفت: امام خمینی (ره) گزینه سومی را پیش روی مردم قرار داد که گزینه حاکمیت مردمی - دینی است.

عضو ارشد حزب الله افزود: تردیدی نیست که غرب در کنار رژیم های دیکتاتوری و طاغوتی در جهان قرار گرفته است، چرا که عمدا از رژیم غاصب تروریست اسرائیل در جنگ کشتار جمعی که این روزها علیه مردم فلسطین به راه انداخته است، حمایت می کند. چنین اعمالی نمی توانند ماهیت شرعی به خود بگیرند زیرا با عدالت انسانی تحت نظام حاکمیت دینی مردمی در تضاد هستند.

وی گفت: این سخن امام خمینی (ره) که گفتند «اکنون ایران و فردا فلسطین» بیهوده نبوده است و از این رو میزان همبستگی با مردم فلسطین بسیار زیاد است، زیرا در می یابیم که نسل امروزی که توان مبارزه و تقابل را دارد.

وی افزود: ما در شرایط جنگی و یکی از سخت‌ترین و طولانی‌ترین جنگ‌ها هستیم و می‌توانیم نتیجه‌گیری راهبردی داشته باشیم، اولین جمع‌بندی مربوط به تأسیس این رژیم صهیونیستی است، این رژیم دارای وظیفه است و ۷۵ سال است که آنها همه چیز را برای تضمین بقا، استحکام، ثبات و برتری آن فراهم کرده اند تا بتواند وظیفه تسلیم کردن دولت ها و ملت های منطقه و حافظت منافع آمریکایی و غربی در منطقه را انجام دهد.

حجت الاسلام و المسلمین امین السید بیان داشت: در طوفان الاقصی مشخص شد که ۷۵ سال از تلاش برای این سازمان امنیتی در یک روز از بین رفت و اسرائیلی‌ها می‌گویند موجودیت ما تهدید می‌شود و امروز نبردی را برای بازگرداندن امنیت به راه می‌اندازند. همچنین مشخص شد که اسرائیلی ها هواپیماهایی برای نابودی و کشتار دارند، اما ارتشی برای جنگیدن ندارند.

عضو ارشد حزب الله ادامه داد: این رژیم ۷۵ سال دنیا را خسته کرده و آنها را فریب داده است و نتیجه آن نه تنها این است که امنیت را از دست داده است، بلکه دنیا اعتماد خود را به این رژیم از دست داده است و این یک تحول بسیار بزرگ در سطح نبرد است.

وی تصریح کرد: برای اولین بار نقض نظام جهانی سرکوب هر جنبشی در اروپا و آمریکا علیه اسرائیل صورت می گیرد و میزان محکومیت در جهان علیه اسرائیل بی سابقه است، از دادگاه بین المللی و سازمان ملل گرفته تا اختلافات در شورای امنیت. سطح همبستگی با مسئله فلسطین و مردم فلسطین در جهان بسیار زیاد است و با کمال تاسف باید بگویم که سطح همبستگی در جهان عرب بسیار کمتر از جهان غرب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha