چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
فرماندار بوشهر

حوزه/ فرماندار بوشهر گفت: بیش از ۷۱ درصد داوطلبین که در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم نام نویسی کرده بودند صلاحیت آنها تایید شده است که ۴۸ نامزد آماده رقابت با یکدیگر هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، صالح رحیمی فرماندار بوشهر امروز در نشستی با نامزدین انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، رییس هیات نظارت شهرستان و هیات اجرایی در مورد مسائل انتخابات در سالن اجتماعات فرمانداری بوشهر به بحث و گفتگو پرداختند.

رحیمی در این نشست اظهار داشت: در حوزه انتخابیه ۲۴۵ شعب اخذ رای تدارک دیده شده است که ۱۴۵ شعبه آن در شهرستان بوشهر قرار دارد.

فرماندار بوشهر افزود: بیش از ۷۱ درصد داوطلبین که در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم نام نویسی کرده بودند صلاحیت آنها تایید شده است که ۴۸ نامزد آماده رقابت با یکدیگر هستند.

وی تصریح کرد: انتخابات سه بال مهم دارد یک بال نظارت هست که وظیفه شورای نگهبان نظارت بر انتخابات است و یک بال هیات اجرایی است که وظیفه اجرا و برگزاری انتخابات را بر عهده دارند و یک بال هم نامزدها هستند که با رعایت قانون زمینه مشارکت حداکثری مردم پای صندوق های رای را دارند.

فرماندار بوشهر با تأکید بر اینکه نامزدهای انتخابات نقش ویژه ای در جلب مشارکت مردم در انتخابات دارند تصریح کرد : ایجاد فضای رقابتی سالم و آرام در امر انتخابات ترغیب‌کننده و مشوق مردم در مشارکت حداکثری در انتخابات پیش رو مورد تاکید است. همچنین فضای انتخاباتی باید نمایانگر یک رقابت سالم بین افراد باشد و داوطلبان انتخابات باید وعده‌هایی دهند که توان انجام آن را داشته باشند که این کار باعث افزایش مشارکت در انتخابات می‌شود.

رحیمی همچنین اضافه کرد: انتخابات آبروی نظام است و ۴ اصل مورد انتظار مقام معظم رهبری (امنیت،مشارکت،سلامت ،رقابت) مورد تاکید همه ما باید باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha