شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / امام جمعه همدان، گفت: یکی از اقدامات و وظایف احزاب شناسایی افراد توانا و کاربلد در لایه‌های زیرین و حمایت از آنها است که متاسفانه در این عرصه ضعیف عمل شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی، امروز در جمع برخی از احزاب همدان، با بیان اینکه در عرصه رفع مشکلات و دغدغه‌های مردم، نیازمند گفت‌وگو و تدبر هستیم، اظهار داشت: حضرت امیر(ع) یکی از دلایل از بین رفتن و سست شدن جامعه را کنار گذاشتن افراد نخبه و کاربلد و روی کار آمدن افرادی که توانایی و یا اطلاعی از حل مسئله را ندارند، می‌دانند.

وی با بیان اینکه باید مراقب باشیم تا افراد کاربلد وارد عرصه مدیریتی اجتماعی شوند، گفت: یکی از اقدامات و وظایف احزاب، شناسایی افراد توانا و کاربلد در لایه‌های زیرین و حمایت از آنها است که متاسفانه در این عرصه ضعیف عمل شده است.

امام جمعه همدان، با طرح این سوال که آیا در انتخابات شخصی که می‌تواند رأی بیاورد، همان کسی است که باید رأی بیاورد، خاطرنشان کرد: گاهی از موارد افرادی به هر دلیلی دارای قدرت تبلیغاتی هستند و لذا بهتر خود را به مردم معرفی می‌کنند و می‌توانند رأی کسب کنند.

وی افزود: البته همیشه این طور نیست و خیلی از موارد درصد بالایی از نخبگان رأی می‌آورند، اما گاهی از موارد بعد از شناسایی و حمایت برای ورود افراد توانا در عرصه مدیریت، آنها را رها می‌کنیم و دیگر توجهی به مطالبه‌گری‌ها در راستای اهداف و آرمان‌های موجود نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان، با تأکید بر اینکه بر همه ما واجب است تا برای حل مشکلات مردم تلاش کنیم، گفت: فارغ از هر نتیجه‌ای، انتخابات تمام می‌شود اما نباید فراموش کنیم که باید برای حل مشکلات مردم تلاش کنیم و برای از بین بردن دغدغه‌های آنها قدم برداریم.

وی با بیان اینکه به معنای واقعی کلمه باید مسئولان با مردم صادق باشند، اظهار کرد: اگر یاد بگیریم با مردم صادق باشیم خیلی از مشکلات راحت‌تر حل می‌شود، البته این انتظاری است که مردم از مسئولان دارند و باید در میدان عمل به آن توجه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی، با اشاره به اینکه امروز با انسجام، وحدت و همدلی باید کشوری برجسته را همه در کنار هم بسازیم، خاطرنشان کرد: جامعه مدینه‌ای که اسلام از آن یاد می‌کند، شاخصه‌اش کمک رسانی، وحدت، مهربانی و مودت است و لذا باید همه در کنار هم برای تحقق این جامعه تلاش کنیم.

وی همچنین با تأکید بر لزوم دعوت آحاد مردم برای حضور در انتخابات، بیان کرد: تلاش برای مشارکت به دور از مباحث سیاسی، به نفع مردم و کشور است و جز مولفه‌های قدرت در هر کشوری محسوب می‌شود و حتی در مسائل اقتصادی نیز می‌تواند تأثیر گذار باشد.

انتهای پیام. /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha