چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
سخنگوی شورای نگهبان در نمایشگاه رسانه‌های ایران

حوزه/ رسانه‌ها همیشه پشتیبان شورای نگهبان هستند و به ما کمک می‌کنند تا در تبیین نظرات و آراء فقهای شورای نگهبان موفق باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، «هادی طحان‌نظیف»، سخنگوی شورای نگهبان عصر امروز در نشست خبری که در نمایشگاه رسانه‌های ایران برگزار شد، گفت: رسانه‌ها همیشه پشتیبان شورای نگهبان بوده و هستند و به ما کمک می‌کنند تا در تبیین نظرات و آراء فقهای شورای نگهبان موفق باشیم.

وی ضمن اعلام تشریح طرح‌ها و لوایح مورد تأیید شورای نگهبان ادامه داد: طرح اساسنامۀ سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، لایحۀ ارجاع اختلاف شرکت سهامی بیمه ایران و دولت پادشاهی بحرین به داوری و طرح اصلاح مادۀ یک قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان از مواردی است که مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها و طرح اصلاح قانون تأسیس مدارس و مراکز آموزش و پرورش غیردولتی در جلسات شورای نگهبان با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شد.
سخنگوی شورای نگهبان در ادامۀ تشریح موارد تأیید شده توسط اعضای این شورا اظهار کرد: نسبت به لایحۀ الحاق یک بند به تبصرۀ ۵ ماده‌ واحدۀ قانون بودجۀ ۱۴۰۲ نیز یک ابهام شرعی داشتیم که به مجلس اعلام شد اما هنوز مصوبۀ اصلاحی مجلس در اختیار شورای نگهبان قرار نگرفته است. لایحۀ ارجاع اختلاف بانک مرکزی و دولت پادشاهی بحرین به داوری نیز با ابهامی مواجه شد که اخیراً مورد اصلاح مجلس قرار گرفته است که ما منتظر ارسال مصوبۀ مجلس هستیم.

طحان‌نظیف افزود: لایحۀ مربوط به کولبری نیز که پیشتر با ایراد شورای نگهبان مواجه شده بود اخیراً ازسوی مجلس اصلاح شده است که هنوز اصلاحیۀ آن در اختیار شورای نگهبان قرار نگرفته است.
وی گفت: ایرادات شورای نگهبان دربارۀ اساسنامه پشت بانک نیز از سوی دولت برطرف شد و اخیرا شورای نگهبان تأیید آن را به اطلاع دولت رساند.
سخنگوی شورای نگهبان هم‌چنین در ادامه به پرسش خبرنگاران حاضر در نشست خبری پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha