سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
بی

حوزه / کارگاه پیوند های آسمانی طلاب به همت مرکز خدمات حوزه علمیه منطقه کاشان با حضور مسئول مدارس علمیه آیت الله اعتمادی کاشان در فرهنگسرای فیض شهرداری کاشان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کاشان، کارگاه یک روزه پیوند های آسمانی طلاب به همت مرکز خدمات حوزه علمیه منطقه کاشان با حضور مسئول مدارس علمیه آیت الله اعتمادی در قالب سه کلاس، دو کلاس مشترک زوجین طلاب و یک کلاس اختصاصی طلاب، آموزش آغاز زندگی مشترک و مباحث غنی سازی روابط زوجین در فرهنگسرای فیض شهرداری کاشان برگزار شد.

حجت الاسلام محسن ربانی استاد این دوره در کلاس اول ضمن پرداختن به تفاوت های روانشناختی زوجین در ابعاد فکری، عاطفی و رفتاری به موضوع عشق و علاقه همسران، موانع و آسیب های احساسی و عاطفی زوجین که در آغاز زندگی عمدتا با آن مواجه می شوند و موجب کدورت ها وخدای ناکرده ازدیاد طلاق می شود پرداخت.

حجت الاسلام ربانی در کلاس دوم نیز ضمن اشاره به مباحت های زناشویی برای مربیان خانم، آقا و همسران طلاب به راهکارهای جلوگیری از افزایش آمار طلاق و تداوم زندگی مشترک زوجین اشاره کرد.

استاد مدرسه علمیه آیت الله مدنی کاشانی ازدواج آسان را یک فرهنگ دانست و افزود: فرهنگ ها نیاز به کارهای بین سیستمی دارد که علاوه بر اینکه دولت باید زمینه های ازدواج آسان را با ایجاد شغل و تهیه مسکن برای کاهش هزینه های زندگی مشترک زوجین فراهم کند، خانواده داماد نیز باید سطح انتظارات خودشان را در تهیه جهیزیه و مراسم عقد پایین بیاورند.

حجت الاسلام ربانی با بیان اینکه زوج های جوان با الگوبرداری از سنت پیامبراکرم (ص) و اهل بیت(ع) باید اصل را بر رفق و مدارا و آسان گرفتن ازدواج قرار دهند خاطرنشان کرد: اگر در ازدواج فرهنگ غرب و چشم و هم چشمی را کنار گذاشته شود و فرهنگ اهل بیت (ع) با کمک خیرین مدیریت شود قطعا زندگی زوجین پایدار خواهد بود.

استاد مدرسه علمیه آیت الله مدنی کاشانی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی در رتبه های اول ناپایداری ازدوج ها نمی شود یاد آورشد: عدم آگاهی از مهارت های زندگی مشترک مهمترین عامل کاهش عمر زندگی زوجین می شود.

حجت الاسلام ربانی با بیان اینکه دولت آموزش مهارت زندگی برای جوانان در انتخاب همسر، معیارها و دوره آشنایی را باید الزام آور کند تصریح کرد: همانطورکه در رانندگی نیاز به گواهینامه داریم زوجین در ازدواج نیز به دلیل آسیب های اخلاقی، روحی و روانی و اقتصادی بعداز طلاق نیاز به گواهینامه مهارت زندگی دارند.

استاد مدرسه علمیه آیت الله مدنی کاشانی با بیان اینکه براساس دستور اسلام پربرکت ترین دختران کسانی هستند که مهریه کمتری داشته باشند ابراز داشت :خانواده ها نیز در بحث جهیزیه باید از حضرت زهرا (س) الگو برداری کنند.

حجت الاسلام ربانی غرب زدگی و زندگی کاریکاتوریستی را مهمترین عامل ناپایداری زندگی زوج های جوان دانست و افزود: با پایین آوردن سطح توقعات، پایین آوردن میزان مهریه و کنار گذاشتن سنت های غلط گذشتگان خواهیم توانست در ترویج ازدواج آسان و پایدار در جامعه موفق باشیم.

مسئول مدارس علمیه آیت الله اعتمادی کاشان نیز در ابتدای این کارگاه ضمن بیان راهکار های زندگی پایدار ، بر الگو برداری زوج های جوان از زندگی اهل بیت (ع) تاکید کرد.

شایان ذکر است در پایان ضمن قدردانی از طلاب موفق پک های آموزشی راهکارهای تداوم زندگی مشترک زوجین بین افراد شرکت کننده در این کارگاه توزیع گردید.

انتهای پیام./

کارگاه پیوند های آسمانی طلاب منطقه کاشان برگزارشد

کارگاه پیوند های آسمانی طلاب منطقه کاشان برگزارشد

کارگاه پیوند های آسمانی طلاب منطقه کاشان برگزارشد

کارگاه پیوند های آسمانی طلاب منطقه کاشان برگزارشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha