چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۲ شوال ۱۴۴۵ | May 1, 2024
پژوهش

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین جلالی با تاکید بر عملکرد خوب در حوزه تألیف و مؤلفین گفت: تعداد مؤلفین امسال حدود ۴۰ نفر بودند که به این نتیجه رسیدیم اگر  حدود ۱۰۰ اثر در سال دریافت شود می توانیم همایش کتاب سال برگزار کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محسن جلالی صبح امروز در جلسه معاونین پژوهش حوزه های علمیه اصفهان ضمن گرامیداشت اعیاد شعبانیه و لزوم بهره مندی از برکات این ماه با اشاره به برخی از مضامین مناجات شعبانیه اظهار داشت: باید در این ماه از مناجات شعبانیه و مفاهیم بلندی که دارد استفاده کنیم، هم چنان که حضرت امام(ره) نیز در سخنرانی خود در ماه شعبان بر این مناجات تکیه می کردند و می فرمودند این مناجات، مناجاتی است که همه ائمه می خواندند و مضامین آن در کمتر دعایی وجود دارد.

معاون پژوهش حوزه علمیه با بیان این که در بخشی از این مناجات امیدواری به رحمت الهی ذکر شده است گفت: در قسمتی از این دعا می فرماید" الهی کیفَ آیِسُ مِنْ حُسْنِ نَظَرِکَ لی بعدَ مَماتی و اَنْتَ لم تُوَلِّنی الاّ الجمیلَ فی حیاتی "و به واقع ریشه یأس و ناامیدی را در انسان می خشکاند.

وی افزود: به طور معمول یأس به دلیل این است که انسان توجه به خدا ندارد و با ذکر و یاد خدا بیگانه می شود و یا در بخش دیگری از این مناجات می فرماید خدایا تو جز زیبایی و خوبی نبودی " اِلهی تَوَلَّ مِنْ اَمْری ما اَنْتَ اَهْلُهُ وَعُدْ عَلَیَّ بِفَضْلِکَ ".

حجت الاسلام و المسلمین جلالی در ادامه سخنان خود به واگذاری امور کتابخانه ها به واحد پژوهش حوزه اشاره و عنوان کرد: کتابخانه ها از بخش فرهنگی به پژوهش واگذار شد و در واقع به جای اصلی خود بازگشت.

معاون پژوهش حوزه علمیه با تاکید بر عملکرد خوب در حوزه تألیف و مؤلفین تصریح کرد: تعداد مؤلفین امسال حدود ۴۰ نفر بودند و دفتر آیت الله العظمی مظاهری در این زمینه نیز حمایت خود را اعلام کرد و به این نتیجه رسیدیم که اگر در حدود ۱۰۰ اثر در سال دریافت شود می توانیم همایش کتاب سال برگزار کنیم و خوشبختانه امسال نیز تألیفات دو نفر از مؤلفین اصفهانی در همایش کتاب سال جمهوری اسلامی حائز رتبه شد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از دغدغه های معاونین پژوهش این است که در مدارس فرصت برای فعالیت های پژوهشی کمتر وجود دارد، لذا براین اساس به مدارس ابلاغ شد که در طول هفته، مدارس یک ساعت را به فعالیت های پژوهشی اختصاص دهند.

حجت الاسلام جلالی اضافه کرد: در خصوص کرسی های آزاداندیشی و جشنواره علامه حلی در اصفهان فعالیت های بسیار خوبی انجام شده و اصفهان در زمینه کرسی های آزاداندیشی بی نظیر است و یکی از دلایل آن اهتمام و تاکید امام جمعه اصفهان بر این مسئله بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha