سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۶ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 14, 2024
کد خبر: 1140696
۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۳
خمین

حوزه/نشست تبیینی و بصیرت افزایی با محوریت نقش طلبه و مساله انتخابات و پاسخ به شبهات مربوط به انتخابات در مدرسه علمیه هاجر خمین برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک،نشست تبیینی و بصیرت افزایی با محوریت نقش طلبه و مساله انتخابات و پاسخ به شبهات مربوط به انتخابات با حضور حجت الاسلام میرصادقی امام جمعه شهرستان خمین در سالن اجتماعات مدرسه علمیه خواهران هاجر این شهرستان برگزار شد.

حجت الاسلام میرصادقی بیان داشت:انقلاب اسلامی حقانیت ذاتیِ خودش یعنی اسلام را در درون خود دارد.

وی گفت :مردم عامل ظهور این انقلاب‌ هستند. مردم این حق را ظهور می‌دهند و این حقانیت دو بعد ایجابی و سلبی دارد.در بعد ایجابی مردم را به سمت حاکمیت الله و روش درست زندگی و صراط مستقیم پیش می‌برد. در بعد سلبی یک قوتی دارد که خودش از درون خودش ناخالصی و غیر را کنار می‌زند.

امام جمعه شهرستان خمین با اشاره به نفاق در صدر اسلام افزود: اگر انقلابی مادی و دنیایی باشد بدلیل دنیایی بودن خود به خود نفاق را درون خودش جای می‌دهد.

وی اظهارداشت:بنیان اساسی این انقلاب تقوا و اخلاص بوده و خون های پاک این انقلاب را از ناپاکی ها و ناخالصی‌ها پاک می کند.

حجت‌الاسلام میرصادقی با بیان دوره دین داری غرب؛ مسیحیت و رنسانس افزود: مردم به طور کامل بدون قید و شرط تابع علما و روحانیون بودند. بخش زیادی تحت تاثیر انقلاب اسلامی در ایران و متاثر از این رویکرد شدند. عصر بازگشت به آن دینداری را کلید زدند اما هنوز اوج نگرفته است.

وی با معرفی کتاب روح زمان آقای طاهر زاده ادامه داد: امام با بصیرت خاص خود فهمید که بشر به سمت و سوی فرد گرایی پیش می‌رود و به دموکراسی رسید.

امام جمعه شهرستان خمین با تحلیل آزادی در پاکستان و عربستان خاطر نشان ساخت: خواص دو مشخصه دارند قدرت تشخیص و دیگری شجاعت در اقدام. اگر انسان توانست در صحنه های سخت انتخابات قدرت تشخیص داشته باشدکار پیش می‌رود. مانع قدرت تشخیص انسان منافع و آفت شجاعت در اقدام مصلحت اندیشی و منفعت طلبی می باشد.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری گفت: پیشران جامعه و موتور محرکه جامعه خواص هستند اگر خواص به خمود و رخوت مبتلا شوند جامعه می‌میرد. اگر در جهت مثبت تحول آفرین باشد جامعه به سمت اهدافش پیش می‌رود اگر انسان این مولفه ها را نداشت جزء عوام شده و باید به خواص مراجعه کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha