دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۷ شوال ۱۴۴۵ | May 6, 2024
آیت‌الله علی اکبر رشاد، رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه استان تهران

حوزه/ رئیس و موسس پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی خواستار شکل گیری نشان «حلال» در جهان بر اساس مکتب تشیع با محوریت جمهوری اسلامی ایران شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از تهران، استاد علی اکبر رشاد، رئیس شورای مدیریت حوزه علمیه استان تهران صبح امروز سه شنبه دردیدار آنتوان شالایف، معاون رئیس جمهور و رئیس آژانس فدرال استاندارد روسیه و مهدی اسلام پناه، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با هدف بررسی راهکارها و تعاملات علمی مشترک تبادل نظر کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در این دیدار راجع به مسائل گوناگون از جمله ایجاد نشان حلال در جهان بر اساس مکتب تشیع با محوریت جمهوری اسلامی ایران تاکید و کرد.

استاد رشاد با تاکید بر امر استاندارد در اسلام افزود: ما در استاندارد بودن جهان هستی که در کلام ما تحت عنوان «نظام احسن» از آن یاد می شود شک نداریم و همچنین به انسان استاندارد که در ادبیات ما از آن به «انسان کامل» تعبیر می شود اعتقاد داریم. در دین مبین اسلام ظرفیت‌های فراوانی برای تولید یک نظام استاندارد متعالی وجود دارد.

رئیس و موسس پژوهشگاه همچنین با اشاره به سابقه دیرین تاریخی بین ایران و روسیه خاطرنشان کرد: این دو کشور در حال حاضر تعاملات علمی خوبی دارند و خوب است که یک همایش علمی بین ایران و روسیه با محوریت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و یک دانشگاه معتبر در روسیه در زمینه نظام استاندارد برگزار گردد.

راه اندازی رشته سطح چهار فقه استاندارد در حوزه علمیه

استاد حوزه علمیه افزود: در همین راستا پژوهشگاه با همکاری سازمان ملی استاندارد جمهوری اسلامی ایران دست‌اندرکار تولید و طراحی نظام جامع استاندارد اسلامی هستند و همچنین در موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) ‌تهران نیز گروهی تحت عنوان فقه استاندارد تاسیس کرده، که در حال طراحی رشته مرتبط هستند و در آینده نزدیک فضلایی از حوزه در سطح چهار معادل دکتری آموزش خواهند دید و در حوزه مسائل فراوانی که در زمینه استاندارد و نشان حلال وجود دارد فعال شده و خدمت ارائه خواهند داد.

در ادامه نیز، هیئت علمی روسی نکاتی را پیرامون همکاری های دو طرفه ارائه کرد

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha