یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امام جمعه یزد

حوزه/ امام جمعه یزد گفت: افرادی که توسط مردم برای حضور در مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند اکنون باید با جدیت وارد عرصه کار و تلاش و خدمتگزاری به مردم شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه های این هفته نماز جمعه یزد با بیان اینکه تقوا، پرهیز از گناه اولین پایه و اساس همه خوشبختی‌های ماست و دنیا و آخرت را تقوا می سازد، اظهار کرد: تقوا عاقبت بخیری و رضایت خداوند متعال را به دنبال دارد.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان افزود: خداوند متعال در قرآن کریم فرموده که روزه بر شما واجب شده تا به نقطه متقی شدن برسید و به نقطه مقصود نمی رسیم مگر با تقوا و پرهیز از گناه و اطاعت پروردگار متعال.

امام جمعه یزد از ماه رمضان به ماه مهمانی خدا یاد کرد و ادامه داد: رسول خدا(ص) و ائمه معصومین(ع) در مورد ماه رمضان احادیث و روایاتی دارند که معروف‌ترین آنها خطبه پیامبر اکرم(ص) در جمعه آخر ماه شعبان است.

آیت الله ناصری یادآور شد: خداوند متعال در یک سال ماهی را قرار داده که بتوانیم در این یک ماه، ۱۱ ماه گذشته خود را جبران کنیم و نیروی معنوی دریافت کنیم برای گذران ماه های آینده و از آنجا که بندگان در این ماه مهمان خداوند هستند و از آنجا که عظمت این میزبان بی حد و اندازه است، بنابراین لطف و مرحمت بیشتری به مهمان خود دارد.

وی عنوان کرد: خداوند متعال خود فرموده که لطف خود را در این ماه بر شما ارزانی می دارم بنابراین باید به نحوی عمل کنیم که مورد عنایت خدا قرار بگیریم و در مناجات شعبانیه به آنچه که مومنان باید متخلق به آن باشند، اشاره شده است.

خطیب جمعه یزد، دوری از کینه نسبت به بندگان خدا، پاکی از گناه و توبه و استغفار، صله ارحام، شفقت و مهربانی نسبت به همنوعان، دستگیری از ایتام و نیازمندان و ... از جمله ویژگی‌هایی است که مومنان باید برای ورود به ماه مبارک رمضان در خود تقویت کنند.

آیت الله ناصری به بیان مزیت‌های ماه مبارک رمضان نسبت به سایر ماه‌ها و تشریح روایات، آیات و احادیث پرداخت و گفت: همه باید تلاش کنیم تا از فیوضات ماه مبارک رمضان به بهترین نحو ممکن بهره بگیریم و ماهی متفاوت از سایر ماه‌ها در زندگی خود ثبت کنیم.

وی تصریح کرد: اگر به بزرگی و عظمت خدا پی ببریم و در این زمینه معرفت پیدا کنیم، آنگاه ما نیز همچون ائمه اطهار(ع) در برابر این عظمت و بزرگی تعظیم و حق بندگی خود را ادا می کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتخابات هفته گذشته اظهار کرد: مردم استان یزد از جمله مردمی بودند که حضوری پرشور در این انتخابات داشتند و نیمی از مردم واجد شرایط در انتخابات شرکت کردند و این حضور در مقابل آن هجمه ها و توطئه ها و منفی بافی‌ها و دروغ سرایی هایی که دشمن داشت، بی‌نظیر بود.

وی بیان کرد: حفظ نظام و تقویت نظام از اوجب واجبات است و مردم به این واجب الهی عمل کردند و به قرآن و اسلام لبیک گفتند.

آیت الله ناصری ادامه داد: این حضور ارزشمند مردم و همه اموری که در نظام اسلامی انجام می شود چون با خدا و پیغمبر و ولی خدا در ارتباط است، همه در راستای لبیک به اسلام و قرآن است.

وی با بیان اینکه مشارکت انتخابات مجلس در دنیا میانگین بین ۳۰ درصد است، افزود: مشارکت مردم ایران به طور میانگین ۴۴ درصد بوده که این عدد قابل قبولی است هر چند که عده ای با کوتاهی و غفلت، ضرر کردند و اسیر برخی شعارها و غفلت زدگی‌ها شدند.

خطیب جمعه یزد عنوان کرد: البته ممکن است تقصیر ما نیز باشد که آن تبیین مدنظر رهبر معظم انقلاب را انجام ندادیم تا اینها را به این تکلیف، آگاه کنیم.

وی ادامه داد: آمارها نشان می دهد که بیشترین میزان مشارکت برای استانها و مناطق کمتر برخوردار بوده و کسانی که در مسیر آگاه سازی مردم اقدام نکردند، اقدامشان مورد رضایت خدا، امام و رهبری و شهدا نیست.

آیت الله ناصری در مورد افرادی که با انتخاب و رای مردم وارد مجلس شدند نیز عنوان کرد: چه افرادی که نامزد شدند و رای نیاوردند و چه کسانی که رای آوردند، بدانند که همه برای رضای خدا حرکت کردید و اگر در این مسیر نیت پاک و خدایی داشته اید، اکنون نیز در کنار هم باشید.

وی اظهار کرد: اگر برای خدا و رضای خدا، اسلام و حکومت اسلامی حرکت کرده اید، یأس و نا امیدی و رقابت نادرست و کدورت از یکدیگر را کنار بگذارید و اکنون رقابت ها را کنار بگذارید و با رفاقت کنار یکدیگر قرار بگیرید و به انقلاب و مردم و اسلام خدمت کنید.

امام جمعه یزد تاکید کرد: اگر رضایت خدا و امام زمان(عج) را مدنظر دارید، تا هر اندازه که توفیق پیدا کرده اید، شاکر خدا باشید و به توطئه های دشمنان توجه نشان ندهید و با یک ید واحد برای اسلام و بندگان خدا کار کنید و بدانید که کار برای خدا اختلاف و دشمنی ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha