شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 1143159
۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۰
نشست اخلاقی

حوزه/ مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان مرکزی گفت: ولی عصر یعنی عصاره یعنی هرچه خوبان دارند امام زمان همه را یک جا دارد و یعنی اینکه امام زمان(عج) عصاره انبیاست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، نشست اخلاقی امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین عدالت مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان مرکزی و با موضوع مهدویت در مدرسه علمیه الزهرا(س) اراک برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین عدالت بیان کرد: ما بیش از شش هزار روایت در مورد امان زمان(عج) داریم که بیشتر از احادیث اخلاق، عقاید و حتی بیشتر از احادیث غدیر و فقه می باشد.

وی گفت: تئوریسین اهل سنت در منهاج السنه در رابطه به امام زمان می گوید آنقدر احادیث در مورد امام زمان زیاد است که به تواتر رسیده و اینکه تواتر دارد یعنی وجود حضرت ولی عصر(عج) غیر قابل انکار است.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان مرکزی افزود: در کتاب المنتخب الاثر از آیت الله صافی بیش از ۶۰۰۰ حدیث در مورد حضرت مهدی گفته شده است. در آیات قرآن از اسامی، یاران و حکومت امام زمان(عج) گفته شده است که از جمله اسامی امام زمان(عج) عصر می‌باشد و در سوره ی عصر یعنی قسم به ولی عصر و اینکه گفته میشود ،امام زمان،تفاوتش با ولی عصر چیست؟

وی در پاسخ به این سؤال تصریح کرد: ما در عالم هستی گردش زمین به دور خودش و به دور خورشید را داریم، گردش را زمان می گویند و یک زمانی داریم که منظور این است که چرخش روی ما اثر می گذارد و با گردش زمین عمر ما بیشتر می شود، اما امام زمان(عج)، زمانی نیست بلکه امامی است که به گردش احاطه دارد و زمان بر او تاثیر ندارد و فوق زمان و مکان است.

حجت الاسلام والمسلمین عدالت خاطرنشان کرد: ولی عصر یعنی عصاره یعنی هرچه خوبان دارند امام زمان همه را یک جا دارد یعنی اینکه امام زمان (عج) عصاره انبیاست.

وی در ادامه به بقیه اسامی از جمله: والفجر، والنجم، بقیه الله و بالغیب اشاره کرد.

مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه استان مرکزی بیان کرد: در حدیثی از امام صادق علیه السلام وارد شده که اختلاف شیعه و سنی در این است که سنی ها اعتقاد دارند هنوز امام زمان به دنیا نیامده است ولی ما شیعیان معتقدیم حضرت ولی عصر(عج) به دنیا آمده است به پنج دلیل: اول اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید ما نوح را به سمت شما فرستادیم و نهصد و پنجاه سال فقط پیغمبر بوده است دیوار عمر از صد سال شکسته شد پس خداوند می تواند به یک نفر عمر طولانی دهد؛ دوم اینکه حضرت یونس وقتی در شکم ماهی قرار گرفت و در شکم ماهی ظلمت بود خداوند فرمود: اگر اهل تسبیح نبود من تا قیامت زنده نگه می داشتم پس خداوند رحمان، می تواند به یک انسان مثل امام زمان هزارسال عمر دهد؛ سوم این که حضرت عیسی را به صورت زنده بالا بردیم و عمر عیسی بیش از ۲۰۰۰ هزار سال می‌باشد و خداوند به عیسی این عمر را داده پس می تواند به امام زمان ما هم این عمر را بدهد؛ چهارم این که ادریس پیامبر که بیش از یک هزار سال عمر داشت و پنجم اینکه شیطان که ۱۲۰۰۰ سال در آسمان بود، پس امام زمان هم می تواند عمر بیش از هزار سال داشته باشد.

امام زمان(عج) عصاره انبیاست

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha