سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
فصل برکت

به همت مجموعه رسانه ای "فکرت"، سلسله نشست های نخبگانی ماه مبارک رمضان با عنوان"فصل برکت" با حضور اساتید شاخص حوزه و دانشگاه در موضوعات مختلف فکری و اندیشه ای برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، این نشست ها در قالب چهار روایت نخبگانی شامل روایت قرآن، روایت اخلاق، روایت دین و روایت تاریخ در ماه مهمانی خدا به شکل مجازی برگزار می شود.
این چهار نشست به ترتیب در تاریخ های ۲۳ اسفندماه مصادف با دوم ماه رمضان، ۲۷ اسفند، مصادف با ششم رمضان، ۱۴ فروردین مصادف با ۲۲ رمضان و نیز ۱۸ فروردین مصادف با ۲۶ رمضان برگزار می گردد.

این گزارش می افزاید: در نشست روایت قرآن به موضوعات و محورهایی چون تاریخمندی؛ توهمی بر اندیشه صحیح قرآنی، مفهوم دعا در قرآن، شاخصه های زبان قرآن تا برداشت های متعدد، عصمت در انبیا از منظر سید مرتضی پرداخته می شود و همچنین در نشست روایت اخلاق، موضوعاتی چون مفهوم اخلاق در کیمیای سعادت امام محمد غزالی، معنویت قدسی؛ گمشده انسان مدرن، جایگاه روزه در ساختار معنوی اسلام و معنویت اجتماعی برپایه پیوند شریعت و عقلانیت مورد توجه قرار می گیرد.

همچنین در نشست روایت دین به موضوعاتی چون شناخت گستره دین باوری و دینداری برپایه حقیقت و واقعیت، مسیر الهامات قلبی و روحی، زندگی پس از زندگی، کارکرد اجتماعی دین و میزان مداخله آن، مشکل دینداری انسان مدرن و ملاک های اجتماعی دینداری پرداخته می شود.

در نشست روایت تاریخ نیز موضوعات و محورهایی چون بدعتگذاری خلفا در دین، تغییر باور دینداری، حکومت امام علی(ع) نقطه عطفی در تحول حکمرانی در اسلام، قرآن بسندگی از سوی قاریان صدر اسلام و چالش های آن، بازخوانی نقش جریان اعتزال در آشوب های دوران حکومت امیرالمؤمنین(ع) و مفهوم شناسی امام در تشیع مورد بررسی و تحلیل قرار می گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha