سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
جلسه ی هیئت امناء پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر

حوزه/ جلسه‌ی هیئت امناء پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر با حضور شورای اعطای مجوزهای مرکز مدیریت حوزه علمیه قم شامگاه روز شنبه در محل این پژوهشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه, جلسه‌ی هیئت امناء پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر با حضور شورای اعطای مجوزهای مرکز مدیریت حوزه علمیه قم در محل این پژوهشگاه برگزار شد.

در این جلسه که آیات و حجج اسلام والمسلمین حسینی بوشهری، سیدکاظم نورمفیدی، جواد فاضل لنکرانی، ابوالقاسم علیدوست، سیدمجتبی نورمفیدی و مبلغی به عنوان اعضاء هیئت امناء و مقیمی حاجی و سیدحمید جزائری به نمایندگی از حوزه حضور داشتند گزارشی از فعالیت‌های سه سال اخیر پژوهشگاه ارائه شد.

راه‌اندازی سه پژوهشکده و ۱۰ گروه علمی، برگزاری بیش از ۸۰ نشست علمی، آماده‌سازی ۱۰ جلد کتاب، همکاری با مراکز مختلف علمی و پژوهشی و راه‌اندازی دانش‌نامه و کتابخانه تخصصی فقه معاصر و فعالیت‌های رسانه‌ای و بین‌المللی از جمله محورهای این گزارش بود.

اعضای هیئت امناء پس از استماع گزارش عملکرد پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر ضمن ابراز رضایت و تمجید از فعالیت‌های گسترده‌ی صورت گرفته، بر لزوم ادامه روند فعالیت‌ها از جمله در زمینه بین‌الملل تاکید کردند.

همچنین در این جلسه اعضای هیئت امناء ضمن تصویب اساسنامه و بودجه سال ۱۴۰۳، بازرس خود را برای نظارت بر فعالیت‌ها تعیین کردند.

گفتنی است پژوهشگاه مطالعات فقه معاصر به همت آیت‌الله سیدکاظم نورمفیدی فعالیت رسمی خود را از مهرماه ۱۳۹۹ آغاز کرده است و هم‌اینک پژوهشکده‌ها و گروه‌های علمی آن با حضور ده‌ها نفر از اساتید رشته‌های مختلف مرتبط با فقه معاصر در حال فعالیت است.

هدف اصلی این پژوهشگاه تولید و مدیریت محتوا در عرصه فقه و پاسخگوئی علمی به پرسش‌های فراروی جامعه جهانی در حوزه مسائل فقهی جدید است.

فعالیت‌های پژوهشگاه در سایت رسمی به آدرس https://riicj.com قابل مشاهده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha