جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۴ شوال ۱۴۴۵ | May 3, 2024
شیرازی

حوزه/ رئیس پژوهشکده بین المللی مجمع علمی اندیشمندان جهان گفت: یک ماه پس از حوادث خونبار غزه این مجمع علمی برای حمایت از مظلومان عالم شکل گرفت که یکی از اهداف راهبردی این مجمع، تشکیل چهارهزار محفل علمی در مراکز دانشگاهی، پژوهشکده ها و اندیشکده ها برای حمایت از مردم غزه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، پنجمین کرسی بین‌المللی مجمع علمی اندیشمندان جهان با موضوع حوادث غزه و با تاکید بر پیام شهدا عصر امروز در دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی به صورت حضوری و وبیناری برگزار شد.

شرف الدین شیرازی، رئیس پژوهشکده بین المللی مجمع علمی اندیشمندان جهان در این کرسی بین المللی اظهار داشت: یک ماه پس از حوادث خونبار غزه این مجمع علمی برای حمایت از مظلومان عالم شکل گرفت که یکی از اهداف راهبردی این مجمع، تشکیل چهار هزار محفل علمی در مراکز دانشگاهی، پژوهشکده‌ها و اندیشکده‌ها با همت جوانان برای تجهیز و سازماندهی حمایت از مردم غزه خواهد بود.

شیرازی با اشاره به اینکه شبکه‌سازی علمی در سطح جهان از راهبردهای این مجمع است، تصریح کرد: در این مجمع، آنچه از استادان و دانشجویان انتظار می‌رود، ایجاد همدلی، هم صدایی و همگامی است.

وی با بیان اینکه همدلی با مردم غزه و هم صدایی با اندیشمندان باید به جایی برسد که از دانشگاه‌های بزرگ جهان با این ظلمی که بر مردم غزه روا رفته است، برخورد شود و دانشگاهیان اجازه ساکت شدن ندای مظلومان را نخواهد داد، عنوان کرد: با راهبردهای این مجمع مساله حفظ سرمایه مردم غزه و تولید طرح‌های تحقیقاتی و همچنین دفاع از مظلومان ایجاد خواهد شد و این نشست آغازی برای این موضوعات است.

رئیس پژوهشکده بین المللی مجمع علمی اندیشمندان جهان ادامه داد: در این نشست هر کدام از استادان دانشگاهی به مرور زندگی یکی از شهیدان شاخص پرداختند و با مرور زندگی آنان خواهند گفت که اگر آنان اکنون در میان ما بودند چه اقدامی را انجام می‌دادند.

شیرازی، حمایت از پایان نامه‌های دانشگاهی، چاپ کتاب و تولید محتوای رسانه‌ای در خصوص ایجاد راهکارهای برای دفاع از مردم مظلوم فلسطین و غزه و ایجاد شبکه گفتمانی بین اندیشمندان جهان و تشکل‌های مردم نهاد را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha